Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat. Uczeń poznaje postać Olka, chłopca, który boi się zasnąć sam. Jego zadaniem będzie pomóc mu wyrazić lęk, poprzez narysowanie tego, czego się boi.
Rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania emocji to zestaw kart pracy dla uczniów klas I-IV. Dodatkowo zadania mają na celu rozwijanie motoryki małej. Zadania można wykonać samodzielnie, z rodzicami, starszym rodzeństwem lub nauczycielem.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych, które pomogą zintegrować dzieci pełnosprawne i niepełnosprawne. Proces włączania osób z niepełnosprawnością do społeczeństwa należy rozpocząć jak najwcześniej. Przedszkole jest idealnym miejscem do kształtowania postaw akceptacji i tolerancji dla odmienności oraz do odkrywania tego, co łączy poprzez wspólną zabawę.
Lojalność czy ślepe posłuszeństwo? Kiedy pragnienie akceptacji przeradza się w destrukcyjne zachowanie? Przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem proponowanego scenariusza ma na celu rozwijanie u uczniów umiejętności rozpoznawania tzw. fałszywej lojalności.
Propozycja zajęć integracyjnych dla uczniów klas pierwszych szkoły średniej ułatwiających wzajemne poznanie się i znalezienie własnego miejsca w grupie. Wszystkie ćwiczenia nadają się do przeprowadzenia zarówno w szkole jak i zdalnie.
Karty pracy przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Zestaw zawiera 3 karty pracy, na których znajdą się ćwiczenia z zakresu doradztwa zawodowego. Zadania mają pomóc dziecku zrozumieć, w jaki sposób jego zainteresowania mogą wpłynąć na wybór ścieżki zawodowej.
Zestaw zawiera 6 kart pracy przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klasy I szkoły podstawowej. Na kartach znajdują się ćwiczenia rozwijające wiedzę z zakresu edukacji przyrodniczej, dotyczącej sił przyrody. Zadania polegają na rozpoznawaniu żywiołów oraz wskazywaniu, jakie znaczenie dla człowieka mają: ogień, woda, powietrze i ziemia.
Scenariusz zajęć z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Zajęcia mają na celu rozwiniecie u uczniów umiejętności wskazywania swoich mocnych i słabych stron oraz zachęcić do podejmowania wysiłku związanego ze wzmacnianiem swoich atutów.
Temat straty jest dla dzieci trudny, budzi niepokój, uczucia bywają intensywne, niezrozumiałe. Dla dzieci w wieku 6-9 lat emocje związane z utratą nie dotyczą tylko osób bliskich – równie silne emocjonalnie może być zniknięcie ukochanego zwierzątka, zgubienie w parku ważnej zabawki, z którą się było związanym, przeprowadzka do innego miasta przyjaciela z podwórka, zmiana wychowawcy. Celem zajęć jest oswojenie uczniów z sytuacją straty, pomoc w nazywaniu i rozumieniu emocji, które się wraz z nią pojawiają oraz rozwój umiejętności ich wyrażania. Przeczytaj również artykuł: Jak rozmawiać z dziećmi o stracie?
Zestaw składa się z listu oraz 4 kart pracy przeznaczonych dla uczniów klas III szkoły podstawowej, kończących pierwszy etap edukacji. Karty są przeznaczone do pracy własnej. Dzieci nie muszą dzielić się jej efektami z rodzicami i nauczycielami. Ważne jest, aby po wykonaniu zadań wszystkie karty zostały schowane do koperty opatrzonej datą oraz podpisanej imieniem i nazwiskiem dziecka (jeżeli dziecko sobie tego życzy, kopertę należy zakleić). Rodzice chowają kopertę do miejsca, w którym przechowywane są dyplomy i świadectwa szkolne lub inne ważne dokumenty. Dziecko będzie mogło otworzyć ją dopiero, kiedy skończy szkołę podstawową.
Zestaw zawiera 5 kart pracy dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I-III. Wykonanie zadań ma na celu wsparcie dziecka w wyrażeniu uczuć oraz oczekiwań wobec taty. Oprócz zadań do wykonania przez dziecko samodzielnie, materiały zawierają także propozycje do wspólnej zabawy.