Proponowany zestaw kart pracy zawiera ćwiczenia skoncentrowane na wzbogaceniu słownictwa oraz rozwijaniu umiejętności konstruowania wypowiedzi uczniów. Proponowane karty pracy zawierają ćwiczenia ukierunkowane na określanie związków między przedmiotami a ich funkcjami, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz poszerzanie słownictwa poprzez dopasowywanie czasowników i przymiotników do ilustrowanych obrazków. Ilustracje nie tylko przyciągają uwagę, ale także ułatwiają zrozumienie i interpretację treści. Korzystanie z tych materiałów pozwoli na przeprowadzenie skutecznych ćwiczeń, które mają na celu poprawę zdolności werbalnych, rozwijanie zdolności opisowego myślenia oraz stymulowanie kreatywności uczniów.
Trzy rodzaje zabaw do nauki i utrwalania sylab z użyciem makaronów. Do ich przeprowadzenie konieczne będzie przygotowanie następujących, łatwo dostępnych materiałów: jabłko lub kajzerka makaron typu muszelki flamaster permanentny makaron typu rurki/penne materiał sypki (piasek, sól, kasza lub inny) patyczki do szaszłyków słoik lub mała plastikowa butelka bez folii lub przezroczysty pojemnik załącznik lub ręcznie zrobiona karta z sylabami (wyrazy: czekoladka, temperówka, balony, długopis, nożyczki, mandarynka).
Karta pracy zawiera ćwiczenie służące usprawnianiu percepcji wzrokowej (w tym pamięci wzrokowej) oraz doskonaleniu dysocjacji palców. Zadaniem dziecka jest powtórzenie/odczytanie napisu, który jest przypisany do koloru, który pojawił się pod podniesionym palcem.Ćwiczenia można wykonywać dla obu rąk równocześnie lub dla każdej z osobna.
Zestaw tematycznych kart pracy do wykorzystania w ramach profilaktyki i terapii logopedycznej. Zaproponowane zadania mają na celu: doskonalenie percepcji słuchowej i znajomości/ zastosowania wyrażeń dźwiękonaśladowczych, doskonalenie analizy słuchowej (sylabowej i głoskowej) nagłosu wyrazu, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej wyrazu – przeliczanie sylab. Zaproponowane ćwiczenia będą szczególnie przydatne w pracy z dziećmi z zaburzeniem percepcji słuchowej (m.in. zaburzeniem słuchu fonemowego), niedosłuchem, ORM czy oligofazją.
Jak rozpoznać u ucznia specyficzne zaburzenia językowe i jak mu pomóc podczas zajęć? Ulotka informacyjna dla nauczycieli.
Materiał do wykorzystania podczas zajęć logopedycznych. Podczas zabawy paluszkowej dziecko wykonuje ćwiczenia doskonalące sprawność aparatu artykulacyjnego, usprawnia dysocjację palców oraz usprawnia koordynację ręka – oko.
Zestaw kart pracy dla dzieci, które rozpoznają litery i uczą się sylabizowania. Zadanie polega na odczytywaniu sylab z jednoczesnym uderzaniem palcem w daną sylabę. Zestaw zawiera gotowe karty oraz szablony kart do wypełnienia przez nauczyciela.
Zestaw kart pracy, których celem jest doskonalenie pamięci słuchowej werbanej, kontrola rozumienia i przetwarzania w pamięci usłyszanego tekstu. Materiały nie są przeznaczone do samodzielnej pracy dziecka. Konieczna jest obecność osoby dorosłej, która odczyta tekst lub treść pytań. Dotyczy to także uczniów, którzy potrafią samodzielnie czytać – w ich przypadku treść czytana przez nauczyciela powinna zostać zasłonięta.
Zestaw łatwych kart pracy zawierających ćwiczenia polegające na łączeniu w pary obrazków ilustrujących wyrazy rozpoczynające się na tę samą sylabę.
Karty pracy do wykorzystania na zajęciach z logopedycznych lub rewalidacyjnych. Materiały nawiązują do tematyki jedzenia i produktów spożywczych. Najważniejsze cele poszczególnych zadań to: wzbogacanie zasobu słownictwa doskonalenie kojarzenia i aktualizacji słowa doskonalenie pamięci i uwagi doskonalenie czytania/słuchania ze zrozumieniem doskonalenie analizy nagłosu wyrazu doskonalenie kategoryzowania