Dobra pamięć to podstawa efektywnego procesu nauki i rozwoju. Oczywiście nie dałoby się uczyć bez innych funkcji poznawczych, takich jak myślenie, uwaga, spostrzeganie. Pamięć jest jednak bazą do wielu operacji umysłowych. Wyróżniamy kilka systemów pamięci: sensoryczną, krótkotrwałą i długotrwałą. Wysiłek intelektualny, jakim jest nauka wymaga magazynowania informacji, opracowywania ich, rozumienia, analizowania i syntezowania. Do tego potrzebna jest zarówno operacyjna pamięć krótkotrwała, jak i przechowywanie wiedzy w długotrwałej. Stres, tempo współczesnego świata i mnogość informacji sprawiają, że nastolatki mają trudności w zapamiętywaniu. Są na to jednak sposoby. Odpowiednio dobrane mnemotechniki pozwolą na bardziej efektywne kodowanie i wydobywanie informacji. Zadaniem scenariusza jest wsparcie uczniów w rozwoju własnej pamięci.
Promowanie krwiodawstwa wśród uczniów ma duże znaczenie dla ich edukacji, rozwoju osobistego i społecznego. Podczas zajęć uczniowie zdobędą wiedzę na temat procedury oddawania krwi oraz znaczenia krwiodawstwa. Zajęcia na temat krwiodawstwa przyczyniają się do promowania wartości altruizmu i solidarności. Uczniowie mają szansę zrozumieć, że po osiągnięciu pełnoletności mogą mieć realny wpływ na życie innych. Sprzyja to kształtowaniu empatii i poczucia odpowiedzialności społecznej.
Prezentowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych Zabawy z latem – doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie od 1 do 3 może zostać wykorzystany jako propozycja dla nauczycieli, którzy przygotowują się do przeprowadzenia lekcji otwartej lub lekcji pokazowej. Materiał został opracowany dla dziecka sześcioletniego z zespołem Downa oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Ćwiczenia zawarte w scenariuszu można przeprowadzić odrębnie, podczas innych zajęć z dzieckiem.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. W czasie zajęć uczniowie dowiedzą się, jak wiedza i umiejętności z zakresu matematyki są wykorzystywane w życiu zawodowym. Scenariusz można wykorzystać ramach realizacji doradztwa zawodowego. Ćwiczenie sprawdzi się również podczas pierwszej lekcji matematyki w klasie IV, jako zachęta do zaangażowania w naukę.
Publikacja Duże drapieżniki. Wilk, ryś i niedźwiedź została opracowana przez Fundację WWF (https://www.wwf.pl/). To zestaw ciekawych pomocy dydaktycznych przygotowanych przez Fundację WWF w postaci scenariuszy zajęć i propozycji prac plastycznych do poprowadzenia w szkole, w przedszkolu, w świetlicy, w kole przyrodniczym lub w lokalnym klubie dla dzieci i młodzieży.
Narzędziownik „Eksperymenty przyrodnicze” został opracowany przez Fundację WWF (https://www.wwf.pl/). Są to instrukcje doświadczeń, dzięki którym przekonacie się na własne oczy, jak działają zjawiska przyrodnicze w miniaturze oraz jak człowiek wpływa na wiele z nich.
Publikacja Klimat. Niedźwiedź polarny została opracowany przez Fundację WWF (https://www.wwf.pl/). To zestaw materiałów wspierających nauczycieli realizujących zajęcia poświęcone tematyce przyrodniczej i ekologicznej. Materiały zawierają zestaw scenariuszy zajęć i propozycji prac plastycznych do poprowadzenia w szkole, w przedszkolu, w świetlicy, w kole przyrodniczym lub w lokalnym klubie dla dzieci i młodzieży.
Publikacja Ssaki morskie. Foka szara, morświn została opracowany przez Fundację WWF (https://www.wwf.pl/). To pomoc edukacyjna WWF w postaci scenariuszy zajęć i propozycji prac plastycznych do poprowadzenia w szkole, w przedszkolu, w świetlicy, w kole przyrodniczym lub w lokalnym klubie dla dzieci i młodzieży.
Dzień Pustej Klasy powstał w 2012 roku z inicjatywy grupy londyńskich nauczycieli. Jego główną ideą jest promowanie lekcji na świeżym powietrzu. Bliskość przyrody niezwykle pozytywnie wpływa na rozwój dziecka, wspiera jego koncentrację i rozładowuje stres. Natura rozwija kreatywność i samodzielność dziecka, wzmacniając jego odporność. W czasie proponowanych zajęć dzieci będą zdobywać „Odznakę odkrywcy przyrody” wykonując zadania trenujące zmysły, spostrzegawczość, uważność, pamięć i współpracę.