Wspieranie rozwoju umiejętności uczenia się przez całe życie to jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. Nauka nie kończy się wraz z ukończeniem szkoły średniej lub wyższej. Czy z punktu widzenia ucznia to dobra wiadomość? Tak, jeśli nauka przychodzi mu z łatwością i jest skuteczna. W niniejszym numerze naszego miesięcznika autorzy artykułów podjęli próbę odpowiedzi m.in. na pytania: Jak powstała i co oznacza idea lifelong learning? W jaki sposób uczyć efektywnie, szybko i komfortowo? W magazynie znajdują się także liczne propozycje zadań dydaktycznych dla uczniów, konkurs z nagrodami dla Czytelników oraz plakat edukacyjny.
Kim jest nonkonformista? Jak pracować z uczniem, który ma własne przekonania i chęć podążania inną niż typowe ścieżką kariery edukacyjno-zawodowej? Autorzy artykułów opublikowanych w 62. numerze Nowoczesnego Doradztwa Zawodowego w Szkole Podstawowej w wyczerpujący sposób omawiają postawę nonkonformizmu w kontekście edukacji i kariery zawodowej. Motywowanie do opuszczenia strefy komfortu, przejęcia inicjatywy i zmierzenia się z nieznanym to temat przewodni zaproponowanych w niniejszym wydaniu scenariuszy. W gazecie znajdują się także konkurs z nagrodami dla Czytelników oraz plakat edukacyjny.