
Czym są naprawdę zjawiska hejtu i bullyingu w środowisku szkolnym? W trakcie szkolenia „Przemoc w szkole. Różne oblicza hejtu i bullyingu” przedstawiliśmy praktyczne techniki interwencyjne dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, umożliwiające skuteczną reakcję. Uczestnicy dowiadują się, jak rozpoznać przemoc rówieśniczą w jej wielu formach, m.in. wykluczenie, nękanie online, niszczenie reputacji – oraz zapobiegać jej występowaniu. Ekspertka wyjaśnia także, co zrobić, gdy uczniowie znajdują się w kryzysie i jak budować profilaktykę w szkole, zanim zagrożenie się zmaterializuje.

Hejt i przemoc rówieśnicza nie pojawiają się nagle – narastają wtedy, gdy uczniowie nie mają narzędzi, by wyrażać emocje, rozwiązywać konflikty i reagować na krzywdę innych. Podczas webinaru prowadząca pokaże, jak krok po kroku budować profilaktykę opartą na relacjach i bezpiecznym klimacie szkoły, a jednocześnie jak reagować, gdy dojdzie już do bullyingu lub hejtu. Uczestnicy otrzymają gotowe techniki do pracy z klasą, schematy rozmów interwencyjnych oraz wskazówki, jak wzmacniać kompetencje społeczne uczniów i ograniczać agresję słowną w środowisku szkolnym.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu pt. „Sposoby pracy z grupą w kontekście neurodydaktyki”. Ekspertka Anna Rduch wyjaśnia, w jaki sposób skutecznie przekazywać wiedzę i kształtować u uczniów nowe umiejętności, w zgodzie z aktualną wiedzą na temat sposobu pracy mózgu.

Diagnoza w praktyce szkolnej to cykl trzech szkoleń online dotyczących znaczenia i przebiegu diagnozy dzieci i młodzieży. Każde z nich porządkuje wiedzę, rozwiewa wątpliwości i daje konkretne wskazówki do codziennej pracy nauczycieli i specjalistów. Webinary pozwalają nie tylko zrozumieć znaczenie diagnozy, ale też jej przebieg oraz emocjonalny wymiar rozmów z rodzicami. Po zakończeniu każdej części uczestnik ma możliwość pobrania imiennego certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.

Jak budować relację z uczniem podczas zajęć rewalidacyjnych? Jak skutecznie indywidualizować pracę? W jaki sposób współpracować z rodzicami, aby wspierać rozwój dziecka? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w cyklu trzech praktycznych webinarów prowadzonych przez Joannę Latosińską-Kulasek. Spotkania będą okazją do zdobycia cennych wskazówek i inspiracji, które pomogą w prowadzeniu efektywnych zajęć rewalidacyjnych. Zapraszamy do udziału w Akademii ePedagogiki!

Obowiązki psychologa szkolnego w praktyce szkolnej

W dniu 22 sierpnia 2024 r. odbyło się spotkanie na żywo z ekspertką Aleksandrą Rodzewicz, w trakcie którego przeprowadzony został wykład na temat: Wspieranie dostępności edukacji dzieci i młodzieży – co nas czeka w roku szkolnym 2024/2025 oraz sesja pytań odpowiedzi na żywo. Wszyscy, którzy nie mogli uczestnicy w wydarzeniu mogą obejrzeć nagranie na portalu ePedagogika!

Tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego 2024/2025 odbyło się spotkanie na żywo z ekspertką Aleksandrą Rodzewicz. Ekspertka, po wykładzie na temat Wspieranie dostępności edukacji dzieci i młodzieży – co nas czeka w roku szkolnym 2024/2025 na żywo odpowiadała na zadawane pytania. Wszyscy, którzy nie mogli uczestnicy w wydarzeniu mogą obejrzeć nagranie z sesji Q&A na portalu ePedagogika!

Jak efektywnie rozpocząć pracę jako nauczyciel współorganizujący kształcenie?

Kompleksowa wiedza na temat zasad tworzenia i zmiany zarządzeń dyrektora szkoły i przedszkola