
Jak budować relację z uczniem podczas zajęć rewalidacyjnych? Jak skutecznie indywidualizować pracę? W jaki sposób współpracować z rodzicami, aby wspierać rozwój dziecka? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w cyklu trzech praktycznych webinarów prowadzonych przez Joannę Latosińską-Kulasek. Spotkania będą okazją do zdobycia cennych wskazówek i inspiracji, które pomogą w prowadzeniu efektywnych zajęć rewalidacyjnych. Zapraszamy do udziału w Akademii ePedagogiki!
Dołącz do Akademii ePedagogiki i już w marcu 2025 r. obejrzyj cykl szkoleń poświęconych zasadom prowadzenia skutecznych zajęć rewalidacyjnych.
W części pierwszej ekspertka koncentruje się na
budowaniu relacji między nauczycielem i uczniem. Wyjaśnia:
- Jak nawiązywać i utrzymywać relację z uczniem opartą na zaufaniu i wzajemnym szacunku?
- Jak aktywnie słuchać uczniów i interpretować ich zachowania, by lepiej odpowiadać na ich potrzeby?
- Jak dostosowywać sposób prowadzenia zajęć do aktualnego stanu psychofizycznego uczniów?
- Jak budować poczucie bezpieczeństwa w relacji uczeń-nauczyciel?
- Jakich błędów w komunikacji unikać, by nie utrudniać budowania relacji?
Część druga dotyczy
współpracy z rodzicami ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Z tego szkolenia dowiesz się:
- Jakie znaczenie ma współpraca z rodzicami w procesie rewalidacji i dlaczego jest niezbędna do skutecznego wsparcia ucznia.
- Jakie strategie pomagają w wypracowaniu wspólnych celów między szkołą a domem.
- Jak skutecznie komunikować się z rodzicami, aby unikać konfliktów i nieporozumień.
- Jak analizować trudne zachowania uczniów i wspólnie z rodzicami szukać ich przyczyn oraz rozwiązań.
- Jakie metody ułatwiają monitorowanie postępów ucznia i dostosowywanie działań terapeutycznych do jego indywidualnych potrzeb.
- Jak wspierać rodziców w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących terapii i edukacji dziecka.
W części trzeciej uwagę poświęcono problematyce
indywidualizacji pracy z uczniem na zajęciach rewalidacyjnych. Ekspertka wyjaśnia:
- Jak prowadzić skuteczną obserwację ucznia, analizować jego potrzeby oraz dostosowywać do nich metody pracy.
- Jak planować cele rewalidacyjne w sposób realistyczny, hierarchizując priorytety i określając konkretne wskaźniki postępu.
- Jak unikać schematycznych rozwiązań i dostosowywać narzędzia rewalidacyjne do indywidualnych możliwości ucznia.
- Jak angażować ucznia w rzeczywiste sytuacje edukacyjne, które ułatwią mu funkcjonowanie w codziennym życiu.
- Jak wykorzystywać mocne strony ucznia do budowania jego poczucia kompetencji i skuteczności.
Autor: Joanna Latosińska-Kulasek
Oligofrenopedagżka, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, nauczycielka współorganizująca kształcenie, fizjoterapeutka, terapeutka dzieci i młodzieży neuroróżnorodnej, w szczególności w spektrum autyzmu. Współtworzyła ośrodek dla dzieci niepełnosprawnych w Tbilisi, w Gruzji. Prowadzi szkolenia z zakresu pracy z dziećmi i młodzieżą w spektrum autyzmu, głównie dotyczące pracy nauczyciela współorganizującego kształcenie. Prowadzi konsultacje z rodzicami dotyczące konstruowania IPET oraz wdrażania się w system edukacji, indywidualne zajęcia terapeutyczne oraz grupowe zajęcia z mindfulness dla dzieci i młodzieży.