Szybki rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI) wpływa na sposób, w jaki uczniowie uczą się, poszukują informacji i wykonują zadania szkolne. Aby szkoła mogła trafnie reagować na zmieniające się potrzeby edukacyjne, warto przyjrzeć się, w jakim stopniu i w jaki sposób młodzież korzysta z AI. Prezentowana ankieta może być wykorzystana w szkole jako element diagnozy uczniowskich doświadczeń z narzędziami AI. Jej celem jest zebranie informacji na temat częstotliwości korzystania z tych technologii, obszarów ich zastosowania (w tym do odrabiania prac domowych), świadomości zagrożeń oraz oczekiwań uczniów wobec szkoły w kontekście nowych wyzwań technologicznych. Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki warto wykorzystać do opracowania programu wychowawczo-profilaktycznego, planowania działań edukacyjnych z zakresu higieny cyfrowej oraz refleksji nad organizacją procesu nauczania w dobie powszechnego dostępu do AI.
Ankieta dla rodziców przedszkolaków, której celem jest zebranie informacji zwrotnych na temat funkcjonowania przedszkola w minionym roku oraz oczekiwań wobec nowego roku szkolnego. Pomaga wychowawcom i dyrekcji ocenić mocne strony placówki, dostrzec obszary wymagające wsparcia oraz lepiej zaplanować działania wychowawczo-dydaktyczne. Formularz może być wykorzystany przez nauczycieli, specjalistów i dyrektora przedszkola jako narzędzie diagnostyczne oraz jako element budowania współpracy z rodzicami.
Szkoła to przestrzeń, w której proces dydaktyczny nie może istnieć w oderwaniu od troski o kondycję psychiczną uczniów. Jej tematyka obejmuje m.in. poziom stresu, poczucie bezpieczeństwa, relacje rówieśnicze, dostęp do wsparcia oraz preferowane formy pomocy psychologiczne. Dynamicznie zmieniające się realia życia społecznego, wzrost poziomu stresu, przeciążenie obowiązkami, niepewność emocjonalna i napięcia rówieśnicze – to wszystko sprawia, że uczniowie coraz częściej zmagają się z trudnościami, które bezpośrednio wpływają na ich dobrostan i efektywność uczenia się. W obliczu tych wyzwań psycholog szkolny staje przed zadaniem nie tylko reagowania na pojedyncze sytuacje kryzysowe, ale przede wszystkim świadomego planowania systemowej i profilaktycznej pracy. Aby działania te były trafne i adekwatne, konieczne jest oparcie ich na rzetelnej diagnozie. W załączeniu znajduje się autorskie narzędzie diagnostyczne – ankieta służąca do rozpoznania potrzeb emocjonalnych i społecznych uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej. Do materiałów dołączono opracowanie ankiety, przykładowa interpretacja wyników oraz możliwe przyczyny odpowiedzi respondentów. Opracowane wskazówki dla badaczy pozwolą na realne przełożenie danych na praktykę szkolną. Opisane narzędzie umożliwia zebranie informacji dotyczących m.in. poziomu stresu, poczucia bezpieczeństwa, relacji rówieśniczych, dostępu do wsparcia oraz preferowanych form pomocy psychologicznej.
Uzależnienia to coraz częstszy problem wśród młodzieży, a ich wczesne rozpoznanie może zapobiec poważnym konsekwencjom. Ankieta „Co wiesz o uzależnieniach?” pozwala sprawdzić poziom wiedzy uczniów, zidentyfikować potencjalne zagrożenia w ich otoczeniu oraz dowiedzieć się, jakie czynniki skłaniają młodych ludzi do sięgania po używki czy nałogowe zachowania. Dzięki niej nauczyciele i specjaliści mogą lepiej dostosować działania profilaktyczne, a także zaoferować wsparcie tym, którzy go potrzebują. Przystępna forma i anonimowość sprawiają, że uczniowie mogą szczerze podzielić się swoimi obserwacjami i doświadczeniami, co czyni tę ankietę skutecznym narzędziem w budowaniu świadomej i bezpiecznej społeczności szkolnej.
Ocena jakości nauczania to istotny element nadzoru pedagogicznego, który pozwala dyrektorowi i nauczycielom na doskonalenie metod pracy i lepsze dostosowanie zajęć do potrzeb uczniów. Ankieta satysfakcji uczniów z lekcji to narzędzie, które pomaga w obiektywnej ewaluacji procesu dydaktycznego, atmosfery na lekcjach oraz stopnia zaangażowania uczniów.
Ankieta ma na celu ocenę skali hejtu w szkole oraz zrozumienie, jak uczniowie go doświadczają i jakie formy przyjmuje. Wyniki pozwolą dostosować działania profilaktyczne i interwencyjne, aby skutecznie przeciwdziałać temu zjawisku. Pobierz ankietę, przeprowadź badanie wśród uczniów i wykorzystaj zebrane informacje do poprawy atmosfery w szkole. Możesz pobrać również przykładowy raport z badania. Raport ma charakter przykładowy – opracowano go na podstawie fikcyjnych wyników.
Zrozumienie potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologicznego pozwala na dostosowanie oferty pomocy, tak by była ona jak najbardziej efektywna i dostosowana do rzeczywistych potrzeb. Jest to szczególnie ważne w kontekście pracy nad przygotowaniem programu wychowawczo-profilaktycznego na nowy rok szkolny. Przeprowadzenie ankiety pozwala na wstępne zdiagnozowanie sytuacji w szkole, identyfikację problemów oraz potrzeb uczniów. Dzięki temu można skuteczniej kierować działaniami pomocowymi i prewencyjnymi. Pobierz kwestionariusz ankiety oceniającej samopoczucie i kondycję psychiczną uczniów.
Przeprowadzenie ankiety dotyczącej współpracy z nauczycielem wspomagającym pozwala lepiej zrozumieć potrzeby rodziców, ocenić skuteczność działań nauczyciela i zidentyfikować obszary wymagające poprawy. To narzędzie wspiera dialog między szkołą a rodzicami, promuje zaangażowanie i transparentność działań oraz dostarcza danych pomocnych w doskonaleniu systemu wsparcia uczniów. Ankieta wzmacnia współpracę, wpływa na jakość edukacji włączającej i pomaga budować środowisko sprzyjające rozwojowi dziecka.
Ocena IPET przez ucznia i rodziców pozwala obiektywnie ocenić realne potrzeby i odczucia związane z wdrażaniem programu. Warto poprosić o feedback, aby upewnić się, że wsparcie jest dobrze dopasowane i skuteczne, a ewentualne trudności są rozwiązywane na bieżąco. Dobrą formą badania jest ankieta, ponieważ umożliwia zebranie szczerych opinii w sposób przemyślany i usystematyzowany, dając uczniowi i rodzicom przestrzeń na swobodne wyrażenie opinii, które pomagają w dalszej optymalizacji działań.
Przeprowadzenie ankiety dotyczącej oceny poziomu kompetencji cyfrowych uczniów jest ważne w kontekście tworzenia szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego uwzględniającego edukację cyfrową. Badanie pozwala na zebranie bezpośrednich informacji od uczniów dotyczących ich umiejętności cyfrowych, świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci oraz doświadczeń z narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji. Dzięki uzyskanym odpowiedziom grono pedagogiczne może lepiej zrozumieć potrzeby i wyzwania, z którymi borykają się uczniowie. Zrozumienie poziomu umiejętności cyfrowych uczniów oraz ich podejścia do krytycznej analizy informacji i bezpieczeństwa w sieci umożliwi wprowadzenie odpowiednich działań edukacyjnych i profilaktycznych. Te działania nie tylko zwiększą ich kompetencje technologiczne, ale również poprawią ich bezpieczeństwo i dobrostan w środowisku cyfrowym. W efekcie zebrane dane pomogą stworzyć efektywny i spersonalizowany program wychowawczo-profilaktyczny, który odpowiada na rzeczywiste potrzeby uczniów i przygotowuje ich do świadomego oraz bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii.