Obecnie w placówkach oświatowych i medycznych promuje się i wdraża holistyczne podejście do pacjenta. Podkreśla się rolę wielospecjalistycznego, kompleksowego sposobu prowadzenia terapii. Diagnostyka rozwoju w ostatnim czasie kładzie duży nacisk na aspekt funkcjonalny, co zobowiązuje terapeutę integracji sensorycznej do spojrzenia na ucznia z uwzględnieniem umiejętności związanych z jedzeniem i mówieniem. Nowe spojrzenie na ocenę funkcjonowania dziecka zachęca środowisko terapeutów do dyskursu na temat wymiany doświadczeń i wspólnego planowania terapii. W niniejszym ebooku autorka Anna Gajda podejmuje próbę określenia ram współpracy terapeuty integracji sensorycznej z logopedą w celu wsparcia terapii i rozwoju mowy dziecka.
Pozostało jeszcze 99% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Gajda
neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta metody prof. Alfreda Tomatisa. Pracuje z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi, chorobami genetycznymi, zaburzeniami artykulacyjnymi. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu diagnozy funkcjonalnej, terapii metodą dr Svetlany Masgutovej, wspomagających metod komunikacji, stymulacji traktu ustno-twarzowego, integracji odruchów, trudności w jedzeniu. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych z zakresu logopedii i integracji sensorycznej. Uczestniczyła w licznych konferencjach naukowych. Jest współautorką publikacji naukowych na temat dwutorowego programowania języka i komunikacji. Na co dzień współpracuje z Centrum Terapii i Diagnozy Inicjatywa.