Profilaktyka i wychowanie

W szkołach obserwujemy niepokojące dysproporcje między kompetencjami merytorycznymi nauczycieli, które są wysokie, a kompetencjami psychopedagogicznymi, które często oceniane są jako niewystarczające. Te ostatnie rzutują na jakość prowadzonych oddziaływań wychowawczych. Otwiera się zatem szerokie pole działań dla specjalistów zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach, a także pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, którzy powinni wesprzeć pracę nauczycieli. Jak szkoła i jak poradnia mogą budować skuteczne działania wychowawcze i profilaktyczne? W tym dziale znajdziesz odpowiedzi.
  Porozmawiajmy o prywatności – portale społecznościowe i wizerunek online

Porozmawiajmy o prywatności – portale społecznościowe i wizerunek online

Posiadanie profili, tworzenie i publikowanie treści online mają znacznie szerszy wymiar niż interakcja z użytkownikami i uzyskanie polubień. Wszystko, co umieszczamy w sieci może tam pozostać na wiele lat i stać się częścią naszej historii. Historia ta będzie dostępna dla wielu ludzi, którzy być może będą decydować o karierze, czy innych ważnych aspektach przyszłości obecnych uczniów. Uczniowie są aktywni na portalach społecznościowych, znajdują się tam przecież chaty i grupy klasowe. Warto podejmować rozmowy na temat tej aktywności i wykorzystać dyskusje uczniów do promowania zasad bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych oraz kształtowania kompetencji cyfrowych, w tym zarządzania swoim wizerunkiem, reputacją oraz dbania o prywatność. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego warto dyskutować z uczniami na temat treści, które publikują w sieci? Jak budowany przez młodzież wizerunek w sieci może rzutować na przyszłość? Co publikować w sieci, by promować pozytywną reputację online? Jakie działania mogą podjąć nauczyciele, aby przekazać uczniom, jak chronić swoją prywatność w internecie? Jakie konsekwencje może nieść za sobą niekontrolowane rozprzestrzenianie się materiałów w internecie? Przeczytaj również: Ochrona prywatności i budowanie wizerunku w sieci. Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej

Wsparcie ucznia i rodziny

Interwencja kryzysowa i problemy ucznia

Pierwsza pomoc i opieka medyczna

Cyberprzemoc i zagrożenia w internecie

  Porozmawiajmy o prywatności – portale społecznościowe i wizerunek online

Porozmawiajmy o prywatności – portale społecznościowe i wizerunek online

Posiadanie profili, tworzenie i publikowanie treści online mają znacznie szerszy wymiar niż interakcja z użytkownikami i uzyskanie polubień. Wszystko, co umieszczamy w sieci może tam pozostać na wiele lat i stać się częścią naszej historii. Historia ta będzie dostępna dla wielu ludzi, którzy być może będą decydować o karierze, czy innych ważnych aspektach przyszłości obecnych uczniów. Uczniowie są aktywni na portalach społecznościowych, znajdują się tam przecież chaty i grupy klasowe. Warto podejmować rozmowy na temat tej aktywności i wykorzystać dyskusje uczniów do promowania zasad bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych oraz kształtowania kompetencji cyfrowych, w tym zarządzania swoim wizerunkiem, reputacją oraz dbania o prywatność. Z artykułu dowiesz się m.in.: Dlaczego warto dyskutować z uczniami na temat treści, które publikują w sieci? Jak budowany przez młodzież wizerunek w sieci może rzutować na przyszłość? Co publikować w sieci, by promować pozytywną reputację online? Jakie działania mogą podjąć nauczyciele, aby przekazać uczniom, jak chronić swoją prywatność w internecie? Jakie konsekwencje może nieść za sobą niekontrolowane rozprzestrzenianie się materiałów w internecie? Przeczytaj również: Ochrona prywatności i budowanie wizerunku w sieci. Scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej

Narzędzia

Sprawdź inne serwisy