„W głowie się nie mieści” – poznajemy emocje i uczymy się je rozumieć. Scenariusz zajęć dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 23 czerwca 2025

Film „W głowie się nie mieści” to barwna i pełna humoru opowieść o emocjach, które mieszkają w naszej głowie i wpływają na to, jak się czujemy i jak reagujemy na różne sytuacje. Dzieci poznają: Radość, Smutek, Złość, Strach i Odrazę, jako bohaterów, którzy pomagają rozumieć własne uczucia. Ten film to doskonała okazja, aby w prosty i zabawny sposób zacząć rozmawiać z najmłodszymi o tym, co dzieje się w ich emocjonalnym świecie i jak mogą radzić sobie z trudnymi uczuciami.

Grupa docelowa Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
Cele ogólne:
  • kształtowanie świadomości emocjonalnej u dzieci
  • rozwijanie umiejętności społecznych, takich jak empatia i komunikacja emocji
  • budowanie pozytywnego obrazu siebie poprzez zrozumienie, że wszystkie emocje są potrzebne i naturalne
  • wspieranie umiejętności radzenia sobie z emocjami w codziennych sytuacjach
Cele szczegółowe:
  • rozpoznawanie i nazwanie emocji: radość, smutek, złość, strach, odraza
  • umiejętność wskazywania sytuacji, w których może odczuwać różne emocje
  • zrozumienie, że emocje innych osób mogą być inne, niż własne – i są równie ważne
  • nauka prostych technik regulacji emocji
  • umiejętność wypowiadania się na temat filmu, łącząc treść z własnym doświadczeniem emocjonalnym
Potrzebne materiały:
  • projektor lub tablica multimedialna,
  • dostęp do filmu „W głowie się nie mieści” (2015 r., reż. Docter)
  • załącznik nr 1. Załącznik nr 1
  • załącznik nr 2. Bilety kinowe
  • załącznik nr 3. Emocje
  • załącznik nr 4. Praca plastyczna – moja twarz
  • załącznik nr 5. Emocje w codziennym życiu
  • długopisy, pisaki, farby, bibuła, kolorowe kartki itp
Czas trwania:
  • 2-3 godziny lekcyjne (włączając oglądanie filmu)
Liczba uczestników:
  • 1-2 klasy

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 68% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 czerwca 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy