Film „W głowie się nie mieści” to barwna i pełna humoru opowieść o emocjach, które mieszkają w naszej głowie i wpływają na to, jak się czujemy i jak reagujemy na różne sytuacje. Dzieci poznają: Radość, Smutek, Złość, Strach i Odrazę, jako bohaterów, którzy pomagają rozumieć własne uczucia. Ten film to doskonała okazja, aby w prosty i zabawny sposób zacząć rozmawiać z najmłodszymi o tym, co dzieje się w ich emocjonalnym świecie i jak mogą radzić sobie z trudnymi uczuciami.
Grupa docelowa
|
Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
|
Cele ogólne:
|
- kształtowanie świadomości emocjonalnej u dzieci
- rozwijanie umiejętności społecznych, takich jak empatia i komunikacja emocji
- budowanie pozytywnego obrazu siebie poprzez zrozumienie, że wszystkie emocje są potrzebne i naturalne
- wspieranie umiejętności radzenia sobie z emocjami w codziennych sytuacjach
|
Cele szczegółowe:
|
- rozpoznawanie i nazwanie emocji: radość, smutek, złość, strach, odraza
- umiejętność wskazywania sytuacji, w których może odczuwać różne emocje
- zrozumienie, że emocje innych osób mogą być inne, niż własne – i są równie ważne
- nauka prostych technik regulacji emocji
- umiejętność wypowiadania się na temat filmu, łącząc treść z własnym doświadczeniem emocjonalnym
|
Potrzebne materiały:
|
- projektor lub tablica multimedialna,
- dostęp do filmu „W głowie się nie mieści” (2015 r., reż. Docter)
- załącznik nr 1. Załącznik nr 1
- załącznik nr 2. Bilety kinowe
- załącznik nr 3. Emocje
- załącznik nr 4. Praca plastyczna – moja twarz
- załącznik nr 5. Emocje w codziennym życiu
- długopisy, pisaki, farby, bibuła, kolorowe kartki itp
|
Czas trwania:
|
- 2-3 godziny lekcyjne (włączając oglądanie filmu)
|
Liczba uczestników:
|
|
Pozostało jeszcze 68% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Julia Przybył
Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.