Zasady żartowania to temat, który jest bardzo ważny, zwłaszcza gdy chodzi o relacje międzyludzkie. Czy uczniowie zawsze wiedzą, co to znaczy, że żart jest dobry, a co to oznacza, że przekracza granice dobrego smaku? Wykorzystaj karty pracy zawierające opisy różnych sytuacji i żartów, które będą wymagały oceny, czy były zabawne czy też nie. Uczeń przećwiczy rozpoznawanie granic, które nie powinny być przekraczane w żartach i nauczy się, jak żartować kulturalnie i szanując innych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pakiet kart pracy „Jak nauczyć dziecko dzielenia się?” to zestaw materiałów edukacyjnych, które rozwijają kompetencje społeczne, empatię oraz umiejętność współpracy. Skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych, które mają trudności z dzieleniem się i współdziałaniem z rówieśnikami. Dzięki tym kartom dziecko nauczy się m.in.:
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pakiet kart pracy rozwijających umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji, inspirowany bajką o magiku Jeremiaszu. Zawarte w nim zadania pomagają dziecku ćwiczyć pamięć słuchową, logiczne myślenie oraz zdolność nazywania emocji. Karty angażują do aktywnego słuchania, analizowania sytuacji i wyciągania wniosków, a ich forma – oparta na zabawowych aktywnościach, takich jak dopasowywanie, rysowanie czy symboliczne przedstawianie emocji – sprawia, że nauka staje się przyjemnością. Materiał można wykorzystać zarówno na zajęciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych, jak i w pracy terapeutycznej.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
W każdy piątek, który przypada na piątek trzynastego myślimy o głęboko zakorzenionym przekonaniu, że ten dzień obfituje w pecha. Nawet ci, którzy nie wierzą w zabobony, tego dnia starają się być bardziej uważnymi. Datę piątek 13 warto wykorzystać do tego, by porozmawiać z uczniami o przesądach, pechu i szczęściu. Przygotowany zestaw kart pracy nawiązuje do tych zagadnień. W zestawie znajdziesz także Karty przesądów, które możesz wykorzystać do przeprowadzenia ciekawych ćwiczeń polegających na poznawaniu znanych przesądów i kreatywnym wymyślaniu własnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Rozumienie swoich emocji i umiejętność ich nazywania może wspomóc uczniów w spektrum w świadomym kontrolowaniu zachowań nieakceptowalnych społecznie, które mogą pojawiać się przy silnym natężeniu emocji. Materiały są dedykowane uczniom klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ćwiczenia uwzględnione w zestawie mogą wspomóc ucznia w rozumieniu czym są emocje, w jaki sposób przejawiają się.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Karty pracy skierowane do uczniów klas I-III, w tym także tych z zaburzeniami zachowania, stanowią skuteczne narzędzie wspierające rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych. Ćwiczenia pozwalają doskonalić umiejętności w zakresie budowania pozytywnych relacji oraz radzenia sobie z trudnymi emocjami. Karty stawiają na praktyczne zadania, które pomagają uczniom rozwijać empatię i zachowania prospołeczne, co jest niezwykle istotne zwłaszcza dla dzieci z wyzwaniami behawioralnymi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Uczniowie w spektrum autyzmu mogą mieć trudności z odnajdywaniem się w środowisku szkolnym na początku edukacji. Odpowiednie przygotowanie uczniów przez nauczyciela wspomagającego, pedagoga może nauczyć osoby w spektrum kulturalnego zachowania, grzecznościowych zwrotów i ich stosowania w różnych sytuacjach społecznych, co może pomóc uniknąć nieporozumień. Karty pracy przeznaczone są dla uczniów klas I-III w spektrum autyzmu, mają za zadanie usprawnienie umiejętności komunikacyjnych. Najważmniejsze cele pracy z proponowanymi materiałami to zwrotów grzecznościowych, używanie zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach społecznych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Ćwiczenie skierowane jest do uczniów klas VIII i szkół ponadpodstawowych, w szczególności dla osób z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Sytuacje społeczne zazwyczaj są złożone. Nawet w tych, które można uznać za zupełnie zwyczajne kryje się wiele wątków, emocji, motywów zachowania. Karty pracy mają na celu wesprzeć uczniów z trudnościami w sferze społecznej w analizie i rozumieniu interakcji międzyludzkich.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Konflikty to naturalny element każdej relacji. Prędzej czy później nawet pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi pojawiają się różnice, na przykład w poglądach czy sposobie postrzegania jakiejś ważnej sprawy. W grupie o starcia jeszcze łatwiej. Rozwiązywanie konfliktów to trudne zadanie, dlatego warto się do niego przygotować i przemyśleć różne opcje. Zadaniem ucznia jest wyobrażenia sobie, że jest bohaterem opisanej sytuacji i próba udzielenia odpowiedzi na pytania oraz zaproponować możliwe rozwiązania.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych indywidualnych Rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy skierowany jest do uczniów w wieku 10-15 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którzy mają trudności z nawiązywaniem, podtrzymywaniem i kończeniem rozmów. Zajęcia wspierają naukę umiejętności komunikacyjnych, które często są trudne do opanowania dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki odpowiednio dobranym metodom pracy oraz indywidualnemu podejściu, nauczyciel jest w stanie dostosować przebieg zajęć do specyficznych potrzeb i możliwości każdego ucznia.
Grupa docelowa | uczniowie w wieku 10-15 lat, w tym uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Cel główny | kształtowanie umiejętności rozpoczynania i prowadzenia rozmowy. |
Cele szczegółowe |
|
Metody |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania zajęć | 60 minut |
Liczba uczestników | 1 |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj:
Umiejętność postrzegania rzeczy z różnych perspektyw jest niezwykle ważna dla rozwijania empatii, zrozumienia oraz zdolności do analizy sytuacji i rozwiązywania problemów. Uczeń pracujący z proponowanymi kartami pracy nauczy się dostrzegać różnorodne aspekty i szczegóły, które mogą być niewidoczne z jednej strony, a zyskać nową wartość z innej. Takie podejście rozwija umiejętności krytycznego myślenia oraz zdolność do przyjmowania różnych punktów widzenia. Karty pracy te najlepiej wykorzystywać na zajęciach z zakresu rozwoju emocjonalno-społecznego, edukacji plastycznej oraz nauk przyrodniczych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw materiałów edukacyjnych zawiera szczegółowe scenariusze praktycznych zadań przygotowujących do takich aktywności, jak: planowanie podróży za pomocą aplikacji, sprawdzanie rozkładu jazdy zakup biletów, kontrola biletów. Materiały te pomagają rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne, pozwalają młodzieży zrozumieć, jak korzystać komunikacji miejskiej, planować podróże i radzić sobie w codziennych sytuacjach. Idealne do pracy indywidualnej i grupowej, z możliwością modyfikowania w zależności od lokalnych uwarunkowań.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
W serii kart pracy dla dzieci, skupimy się na odkrywaniu, jakie zachowania mogą sprawić mamie przykrość oraz wywołać radość. Rozumienie tego, jak nasze działania wpływają na innych jest ważne dla budowania zdrowych i pełnych miłości relacji. Przez zadania i dyskusje, dzieci będą miały okazję zwiększyć swoją empatię i znaleźć sposoby, jak lepiej zrozumieć uczucia swojej mamy. Zdaniem dzieci będzie refleksja nad różnymi sytuacjami, które mogą sprawić przykrość oraz zastanowią się, jakie mogą być uczucia mamy w różnych sytuacjach. Oprócz tego w zastawie znalazły się zadania grafomotoryczne oraz propozycja przygotowania nietypowej laurki na dzień mamy.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!