rozwój emocjonalno-społeczny

Czy kłamstwo może być dobre? Karty pracy na Międzynarodowy Dzień Bez Kłamstwa

Czy kłamstwo może być dobre? Karty pracy na Międzynarodowy Dzień Bez Kłamstwa

Kłamstwo to świadome podanie nieprawdziwej informacji w celu wprowadzenia kogoś w błąd. Chociaż często postrzegamy je jako negatywne zjawisko, nie zawsze jest to takie proste. Czasem kłamstwo może być postrzegane jako „białe kłamstwo”, mające na celu ochronę drugiej osoby przed krzywdą. Innym razem stajemy przed dylematem moralnym – czy skłamać, aby uniknąć konfliktu, czy też być uczciwym, narażając się na nieprzyjemne konsekwencje. Kłamstwo – czy zawsze jest złe? Proponowany zestaw kart pracy przeznaczony jest dla starszych uczniów szkoły podstawowej i ma na celu pomóc im zrozumieć różne aspekty kłamstwa, w tym: konsekwencje kłamstwa, białe kłamstwo, dylematy moralne. Zestaw kart pracy może zostać wykorzystany w czasie godziny wychowawczej, na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym, w ramach zajęć rewalidacyjnych lub na warsztatach psychoedukacyjnych.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Jak wesprzeć rówieśnika w kryzysie psychicznym? Karty pracy z case study

W pracy z uczniami istotne jest rozwijanie ich kompetencji emocjonalnych i społecznych. Użycie kart pracy skoncentrowanych na tematyce wsparcia emocjonalnego może znacząco przyczynić się do wzrostu empatii, umiejętności rozpoznawania emocji oraz reagowania w sytuacjach trudnych. Proponowane zachęcają do refleksji nad własnymi uczuciami i sposobami radzenia sobie z nimi, jak również nad tym, jak można skutecznie wspierać innych w momentach kryzysowych. Poprzez analizę różnych sytuacji uczniowie uczą się, że przeżywanie skrajnych emocji w obliczu problemów bliskich osób jest czymś naturalnym. Jednocześnie uczą się, jak mogą okazywać wsparcie, zachowując przy tym zdrowe granice i dbając o własne dobrostan. Wprowadzenie takich zadań na zajęciach pozwala na rozwijanie kluczowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz sprzyja budowaniu pozytywnego klimatu w klasie, promując wartości takie jak empatia, wzajemna pomoc i zrozumienie.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Ubieram się adekwatnie. Zestaw kart pracy

Ubieram się adekwatnie. Zestaw kart pracy

  Trudno jest mówić o uczuciach. Zestaw narzędzi edukacyjnych

Trudno jest mówić o uczuciach. Zestaw narzędzi edukacyjnych

Walentynki to idealny czas, aby skupić się na emocjach i relacjach międzyludzkich. Wykorzystanie zestawu narzędzi Trudno jest mówić o uczuciach pomoże nauczycielom wprowadzić tematykę miłości, przyjaźni, empatii i zrozumienia w kontekście większej otwartości i akceptacji. To doskonała okazja, aby trenować z uczniami uczuć w zdrowy i pozytywny sposób, co jest niezwykle ważne w budowaniu trwałych i pełnych szacunku relacji. Zestaw składa się z kart obejmujących propozycje zadań, karty z opisami sytuacji wywołujących różne emocje, karty z nazwami emocji oraz karty z definicjami. Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczniowie uczą się rozpoznawania i zrozumienia emocji, zarówno własnych, jak i innych osób, co przyczynia się do budowania głębszych relacji i lepszego zrozumienia międzyludzkiego.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

  Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

Rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych w kontekście relacji międzyludzkich. Karty pracy

To wystarczy! Zestaw kart pracy dla uczniów z klas VI–VIII i szkół ponadpodstawowych

To wystarczy! Zestaw kart pracy dla uczniów z klas VI–VIII i szkół ponadpodstawowych

  Punkt widzenia, uczucia i emocje drugiej osoby. Karty pracy dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Punkt widzenia, uczucia i emocje drugiej osoby. Karty pracy dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Teoria umysłu odnosi się do zdolności do rozumienia, że inni ludzie mają własne przekonania, pragnienia i intencje, które mogą różnić się od własnych. Jest to ważny aspekt w rozumieniu i interpretowaniu ludzkich zachowań społecznych. Teoria umysłu jest często wspominana w odniesieniu do osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Badania wykazały, że niektóre osoby z ASD mogą mieć trudności z rozumieniem i przewidywaniem emocji, myśli i intencji innych osób. To może prowadzić do wyzwań w interakcjach społecznych i komunikacji. Pobierz zestaw kart pracy, które mają na celu wspierania uczniów w rozwijaniu umiejętności empatii i zrozumienia różnych perspektyw. Zadania zachęcają do refleksji nad tym, jak różne czynniki, takie jak stan emocjonalny, doświadczenia życiowe czy kontekst społeczny, wpływają na postrzeganie sytuacji. Uczniowie uczą się identyfikować i rozumieć emocje oraz intencje innych, co jest nieocenione w budowaniu umiejętności komunikacji interpersonalnej i współczucia.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Sprawdź inne serwisy