rozwój emocjonalno-społeczny

  Zaburzenia integracji sensorycznej a emocje dziecka

Zaburzenia integracji sensorycznej a emocje dziecka

Dzieci poznają świat poprzez doświadczanie go wszystkimi zmysłami. Rozwijający się układ nerwowy nie zawsze jednak jest w stanie przetworzyć dowolną ilość informacji sensorycznych. Siedmiolatek, który zbyt długo przebywa w hałasie i tłoku, może rozpłakać się nie tylko z powodu odczuwania smutku. Przyczyną może być przebodźcowanie i wynikające z niego rozdrażnienie. Istnieje związek pomiędzy zaburzeniami integracji sensorycznej a emocjami. Emocje wpływają też na nasz sposób odbierania bodźców. Zaburzenia integracji sensorycznej mają silny wpływ na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie: Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej – trudności i wyzwania
Do webinaru dołączono materiały specjalne: 
  • Masy plastyczne przepisy
  • Obraz i konsekwencje zaburzeń integracji sensorycznej – trzy studia przypadku
  • Opis przypadku 1. Krystian
  • Opis przypadku 2. Adam
  • Opis przypadku 3. Mikołaj
  • Prezentacja: Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej

Z artykułu dowiesz się:

  • Jaki jest związek zaburzenia SI ze sposobem funkcjonowania dziecka?
  • Jak mogą objawiać się zaburzenia sensoryczne poszczególnych układów zmysłowych?
  • Jaki może być związek pomiędzy zaburzeniami integracji sensorycznej a emocjami?
  • Jaki jest związek między dezintegracją SI a problemami z zaadaptowaniem się?
  • Dlaczego dziecko z zaburzeniem integracji sensorycznej gorzej radzi sobie ze stresem?
  • Z jakiego powodu nieprawidłowy odbiór bodźców sensorycznych powoduje obniżoną samoocenę?
  • Jak zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku szkolnym łączą się z innymi problemami rozwojowymi?
Sprawdź inne serwisy