Konflikty to naturalny element każdej relacji. Prędzej czy później nawet pomiędzy najlepszymi przyjaciółmi pojawiają się różnice, na przykład w poglądach czy sposobie postrzegania jakiejś ważnej sprawy. W grupie o starcia jeszcze łatwiej. Rozwiązywanie konfliktów to trudne zadanie, dlatego warto się do niego przygotować i przemyśleć różne opcje. Zadaniem ucznia jest wyobrażenia sobie, że jest bohaterem opisanej sytuacji i próba udzielenia odpowiedzi na pytania oraz zaproponować możliwe rozwiązania.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych indywidualnych Rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy skierowany jest do uczniów w wieku 10-15 lat z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którzy mają trudności z nawiązywaniem, podtrzymywaniem i kończeniem rozmów. Zajęcia wspierają naukę umiejętności komunikacyjnych, które często są trudne do opanowania dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki odpowiednio dobranym metodom pracy oraz indywidualnemu podejściu, nauczyciel jest w stanie dostosować przebieg zajęć do specyficznych potrzeb i możliwości każdego ucznia.
Grupa docelowa | uczniowie w wieku 10-15 lat, w tym uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Cel główny | kształtowanie umiejętności rozpoczynania i prowadzenia rozmowy. |
Cele szczegółowe |
|
Metody |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania zajęć | 60 minut |
Liczba uczestników | 1 |
Do przeprowadzenia zajęć wykorzystaj:
Umiejętność postrzegania rzeczy z różnych perspektyw jest niezwykle ważna dla rozwijania empatii, zrozumienia oraz zdolności do analizy sytuacji i rozwiązywania problemów. Uczeń pracujący z proponowanymi kartami pracy nauczy się dostrzegać różnorodne aspekty i szczegóły, które mogą być niewidoczne z jednej strony, a zyskać nową wartość z innej. Takie podejście rozwija umiejętności krytycznego myślenia oraz zdolność do przyjmowania różnych punktów widzenia. Karty pracy te najlepiej wykorzystywać na zajęciach z zakresu rozwoju emocjonalno-społecznego, edukacji plastycznej oraz nauk przyrodniczych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw materiałów edukacyjnych zawiera szczegółowe scenariusze praktycznych zadań przygotowujących do takich aktywności, jak: planowanie podróży za pomocą aplikacji, sprawdzanie rozkładu jazdy zakup biletów, kontrola biletów. Materiały te pomagają rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne, pozwalają młodzieży zrozumieć, jak korzystać komunikacji miejskiej, planować podróże i radzić sobie w codziennych sytuacjach. Idealne do pracy indywidualnej i grupowej, z możliwością modyfikowania w zależności od lokalnych uwarunkowań.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
W serii kart pracy dla dzieci, skupimy się na odkrywaniu, jakie zachowania mogą sprawić mamie przykrość oraz wywołać radość. Rozumienie tego, jak nasze działania wpływają na innych jest ważne dla budowania zdrowych i pełnych miłości relacji. Przez zadania i dyskusje, dzieci będą miały okazję zwiększyć swoją empatię i znaleźć sposoby, jak lepiej zrozumieć uczucia swojej mamy. Zdaniem dzieci będzie refleksja nad różnymi sytuacjami, które mogą sprawić przykrość oraz zastanowią się, jakie mogą być uczucia mamy w różnych sytuacjach. Oprócz tego w zastawie znalazły się zadania grafomotoryczne oraz propozycja przygotowania nietypowej laurki na dzień mamy.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pobierz karty pracy, które mają na celu wspieranie u dzieci rozwijania kompetencji w zakresie wyrażania zainteresowania uczuciami innych osób. Zadania umożliwiają dzieciom ćwiczenie rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy. Uczestnicy uczą się identyfikować różne stany emocjonalne innych osób oraz ćwiczą wyrażanie zainteresowania uczuciami innych. Dzieci nauczą się formułować odpowiednie pytania i odpowiedzi, co wspiera rozwój umiejętności komunikacyjnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Przygotowanie do samodzielnych podróży jest jednym z ważniejszych aspektów wykształcenia niezależności i pewności siebie ucznia. Celem tego zestawu kart pracy jest rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z transportu publicznego przez ucznia ze spektrum autyzmu. Zadania zostały zaprojektowane tak, aby przygotować ucznia do rozpoznawania i odpowiedniego reagowania w różnych sytuacjach społecznych, które mogą wystąpić podczas podróży komunikacją miejską. Wykorzystanie materiałów pomoże uczniom lepiej zrozumieć zasady i oczekiwania społeczne obowiązujące w różnych kontekstach.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Ćwiczenia dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadania polegają m.in. na przygotowaniu ciekawego dialogu, który pozwoli uzmysłowić uczniowi czym jest smutek i jak można pomóc osobie, która go odczuwa oraz wskazaniu, jakie słowa w danej sytuacji mogą pocieszyć, a jakie zdecydowanie nie pomogą osobie potrzebującej wsparcia. Praca z zestawem kart pracy na na celu rozwijanie empatii i wdrażanie do aktywności twórczej.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Kłamstwo to świadome podanie nieprawdziwej informacji w celu wprowadzenia kogoś w błąd. Chociaż często postrzegamy je jako negatywne zjawisko, nie zawsze jest to takie proste. Czasem kłamstwo może być postrzegane jako „białe kłamstwo”, mające na celu ochronę drugiej osoby przed krzywdą. Innym razem stajemy przed dylematem moralnym – czy skłamać, aby uniknąć konfliktu, czy też być uczciwym, narażając się na nieprzyjemne konsekwencje. Kłamstwo – czy zawsze jest złe? Proponowany zestaw kart pracy przeznaczony jest dla starszych uczniów szkoły podstawowej i ma na celu pomóc im zrozumieć różne aspekty kłamstwa, w tym: konsekwencje kłamstwa, białe kłamstwo, dylematy moralne. Zestaw kart pracy może zostać wykorzystany w czasie godziny wychowawczej, na indywidualnych spotkaniach z psychologiem/pedagogiem szkolnym, w ramach zajęć rewalidacyjnych lub na warsztatach psychoedukacyjnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Karty pracy mają na celu pomóc nauczycielom w zrozumieniu, jak uczniowie czują się w ich grupie rówieśniczej. Poprzez zadania projektowane są tak, aby zachęcić uczniów do wyrażania własnych emocji i odczuć związanych z interakcjami w grupie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
W pracy z uczniami istotne jest rozwijanie ich kompetencji emocjonalnych i społecznych. Użycie kart pracy skoncentrowanych na tematyce wsparcia emocjonalnego może znacząco przyczynić się do wzrostu empatii, umiejętności rozpoznawania emocji oraz reagowania w sytuacjach trudnych. Proponowane zachęcają do refleksji nad własnymi uczuciami i sposobami radzenia sobie z nimi, jak również nad tym, jak można skutecznie wspierać innych w momentach kryzysowych. Poprzez analizę różnych sytuacji uczniowie uczą się, że przeżywanie skrajnych emocji w obliczu problemów bliskich osób jest czymś naturalnym. Jednocześnie uczą się, jak mogą okazywać wsparcie, zachowując przy tym zdrowe granice i dbając o własne dobrostan. Wprowadzenie takich zadań na zajęciach pozwala na rozwijanie kluczowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz sprzyja budowaniu pozytywnego klimatu w klasie, promując wartości takie jak empatia, wzajemna pomoc i zrozumienie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw kart pracy skupiających się na rozwijaniu umiejętności związanych z doborem odpowiedniego ubioru do różnych sytuacji społecznych. Praca materiałami prowadzi ucznia przez proces rozumienia kontekstu społecznego, znaczenia wydarzeń i adekwatności zachowań. Zadania te, oprócz bezpośredniego wpływu na rozwój kompetencji społecznych, wspierają również zdolność do analizy sytuacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu, dzieci uczą się nie tylko, jak należy się ubrać, ale również, dlaczego dane ubranie jest odpowiednie, co pomaga w budowaniu zrozumienia dla różnorodności społecznych norm i oczekiwań. Zestaw kart może służyć jako cenna pomoc dydaktyczna dla terapeutów oraz nauczycieli pracujących z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Wykluczenie to proces, w którym jednostka lub grupa jest systematycznie wyłączana z różnych aspektów życia społecznego. Mechanizmy wykluczenia to nie tylko jawne, agresywne odrzucenie. To również pomijanie, odmawianie prawa do wypowiedzi, brak równego dostępu np. do edukacji lub rozrywki, dyskryminacja ze względu na odmienność. Wykorzystanie niniejszych materiałów pomoże uczniom zrozumieć, jak zapobiegać wykluczeniu i jak reagować na jego oznaki.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ