rozwój emocjonalno-społeczny

  Dziennik wdzięczności, sukcesów i osiągnięć. Materiały pomocnicze do treningu rozwoju osobistego

Dziennik wdzięczności, sukcesów i osiągnięć. Materiały pomocnicze do treningu rozwoju osobistego

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Prawdziwi i fałszywi przyjaciele. Scenariusz zajęć dla uczniów

Umiejętność odróżniania prawdziwych i fałszywych przyjaciół to umiejętność kluczowa dla rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów. Dzięki temu będą w stanie budować zdrowe i oparte na wsparciu relacje z innymi. Odróżnienie toksycznych znajomości od prawdziwych przyjaźni pozwoli im uniknąć negatywnych wpływów i chronić dobre samopoczucie. Wiedza w tym temacie pomoże uczniom wybrać otoczenie, które ich wspiera i pozwoli im rozwijać się w pozytywny sposób. Poprowadzenie zajęć z wykorzystaniem niniejszego scenariusza daje nauczycielowi okazję do edukacji społecznej i emocjonalnej, która wpływa na rozwój uczniów w sferze interpersonalnej.

Uczestnicy Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Cele
  • wprowadzenie pojęcia prawdziwych przyjaciół i fałszywych przyjaciół
  • zrozumienie cech charakteru, zachowań i relacji, które odróżniają prawdziwych przyjaciół od fałszywych
  • wyposażenie uczniów w narzędzia do rozpoznawania i budowania zdrowych przyjaźni
  • promowanie refleksji nad własnymi relacjami przyjacielskimi i wartości przyjaźni
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Cechy prawdziwego przyjaciela
  • załącznik nr 2. Cechy fałszywego przyjaciela
  • załącznik nr 3. Dialog o stresie/Dialog o plotkach
  • kartki A4
  • kredki, mazaki
Liczba uczestników zespół klasowy
Czas trwania 45 minut
Sprawdź inne serwisy