rozwój emocjonalno-społeczny

Rodzicu, nauczycielu mam ADHD, jak ze mną pracować

Wszędzie go pełno! – Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD

Scenariusz może być wykorzystany na zebraniu z rodzicami lub na oddzielnym spotkaniu poświęconym ADHD. Warsztaty stwarzają okazję do nawiązania efektywnej współpracy z rodzicami i mogą przyczynić się do pozyskania w rodzicach sojuszników współdziałających w procesie wychowania ich dzieci.

Uczestnicy rodzice uczniów
Cele ogólne
  • usystematyzowanie wiedzy na temat zespołu ADHD
  • identyfikacja postaw wobec dziecka
  • nawiązanie pozytywnej relacji między rodzicami, zachęcenie do wymiany doświadczeń i współpracy
Cele szczegółowe, uczestnicy
  • dzielą się wiedzą dotyczącą funkcjonowania, zachowania dziecka z zespołem ADHD,
  • omawiają problemy, z którymi borykają się w związku z wychowaniem ich dziecka,
  • rozpoznają i identyfikują własne postawy, uczucia, emocje względem problemu i własnego dziecka,
  • wymieniają doświadczenia dotyczące opieki nad dzieckiem i sprawdzonych metod oddziaływania wychowawczego,
  • dzielą się pomysłami, poradami, szukają wspólnie pomysłów radzenia sobie z problemami
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały
  • trzy karty flipchart, na każdej jeden duży konturowy rysunek: chmura, słońce, dom,
  • małe karteczki z klejem lub taśmą klejącą,
  • nożyczki,
  • skopiowany dla każdego uczestnika materiał Rodzicu, nauczycielu mam ADHD, jak ze mną pracować?,
  • herbatniki, kawa, herbata, śmietanka do kawy, termosy, jednorazowe kubeczki
Liczba uczestników 12–15 osób
 
Toksyczna przyjaźń. Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera

Toksyczna przyjaźń. Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem lub zespołem Aspergera

Sprawdź inne serwisy