Przyjaźń jest powszechnie postrzegana jako coś dobrego. Może się jednak zdarzyć, że przyjaciel jest osobą, która nie dba o relację albo nawet szkodzi drugiej osobie. Wówczas przyjaźń staje się niezdrowa. Młodzież zw spektrum autyzmu ma potrzebę nawiązywania kontaktów, znalezienia osoby, której można zaufać. Jednak osobom ze spektrum może być trudniej rozpoznać toksyczną przyjaźń, która sprawia, że czujemy się przygnębieni, bezwartościowi i wykorzystywani. Cztery krótkie ćwiczenia, które zawiera scenariusz mogą ułatwić rozpoznawanie oznak niezdrowej przyjaźni, zrozumieć oczekiwania wobec przyjaciela i zadbać o swoje uczucia. Zajęcia można przeprowadzić w trybie stacjonarnym lub zdalnym.
Uczestnicy |
|
Cele |
|
Potrzebne materiały |
|
Czas trwania | 60-80 minut |
Liczba uczestników | 1 |
Jednym z istotnych aspektów prawidłowej komunikacji jest umiejętność rozpoznawania emocji drugiej osoby i odpowiednie reagowanie na nie. Proponowane ćwiczenia to trzy zestawy kart pracy, które warto wykorzystać na zajęciach ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych. Zadania wymagają rozpoznania uczuć lub emocji na podstawie zdjęcia lub słów, jakie może wypowiedzieć osoba w różnych sytuacjach.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!