Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Trening asertywności dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 7 lutego 2022

Asertywność jest niezwykle ważnym składnikiem budowania relacji. Ostatnia dekada przyniosła zmiany w społecznej świadomości tej cechy. Dawniej asertywność kojarzyła głównie się z odmawianiem. Obecnie wiele osób wie, że asertywne stawianie granic chroni granice, pozwala zadbać o komfort w sytuacjach trudnych. Asertywność to przede wszystkim umiejętność rozumienia i dbania o potrzeby, uczucia, możliwość wyrażania własnego zdania i poszanowania opinii innych. Jest związana z komunikacją bez przemocy i presji. Dla uczniów szkół ponadpodstawowych asertywność to ważny czynnik w budowaniu relacji zarówno z rówieśnikami, jak i dorosłymi. W końcu to czas rozwoju własnej tożsamości, szukania swoich granic i potrzeb. Warsztat ma na celu wyposażenie nastolatków w umiejętności komunikacyjne, które zapewnią im bezpieczeństwo i możliwość rozwoju w różnego rodzaju relacjach.

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 7 lutego 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy