Zaburzenia integracji sensorycznej a emocje dziecka

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 12 lipca 2024
  Zaburzenia integracji sensorycznej a emocje dziecka

Dzieci poznają świat poprzez doświadczanie go wszystkimi zmysłami. Rozwijający się układ nerwowy nie zawsze jednak jest w stanie przetworzyć dowolną ilość informacji sensorycznych. Siedmiolatek, który zbyt długo przebywa w hałasie i tłoku, może rozpłakać się nie tylko z powodu odczuwania smutku. Przyczyną może być przebodźcowanie i wynikające z niego rozdrażnienie. Istnieje związek pomiędzy zaburzeniami integracji sensorycznej a emocjami. Emocje wpływają też na nasz sposób odbierania bodźców. Zaburzenia integracji sensorycznej mają silny wpływ na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jaki jest związek zaburzenia SI ze sposobem funkcjonowania dziecka?
  • Jak mogą objawiać się zaburzenia sensoryczne poszczególnych układów zmysłowych?
  • Jaki może być związek pomiędzy zaburzeniami integracji sensorycznej a emocjami?
  • Jaki jest związek między dezintegracją SI a problemami z zaadaptowaniem się?
  • Dlaczego dziecko z zaburzeniem integracji sensorycznej gorzej radzi sobie ze stresem?
  • Z jakiego powodu nieprawidłowy odbiór bodźców sensorycznych powoduje obniżoną samoocenę?
  • Jak zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku szkolnym łączą się z innymi problemami rozwojowymi?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 12 lipca 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy