Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym

Justyna Holz-Kalińska

Autor: Justyna Holz-Kalińska

Dodano: 19 lipca 2024
  Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym

Aktywność ruchowa dziecka ma ogromny wpływ na jego rozwój, w tym rozwój integracji sensorycznej. Dzieci poprzez aktywność fizyczną poznają siebie – granice i możliwości własnego ciała. Potrzebują ruchu, ponieważ jest on naturalną potrzebą człowieka. Już Wojciech Oczko, autor wydanej w 1578 r. monografii naukowej pod tytułem „Cieplice”, twierdził, iż „ruch zastąpi prawie każdy lek, podczas gdy wszystkie lekarstwa razem wzięte, nigdy nie zastąpią ruchu” [1]. Aktywność fizyczna pobudza dojrzewanie układu nerwowego, a to z kolei przyspiesza rozwój motoryczny. Ograniczenie aktywności ruchowej skutkuje opóźnieniem ważnych funkcji rozwoju dzieci.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak przebiega rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym?
  • Jaki wpływ na rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym ma ruch?
  • Czym charakteryzują się rozwój psychiczny, rozwój społeczny, rozwój poznawczy i rozwój emocjonalny dziecka w okresie przedszkolnym?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 lipca 2024

Autor: Justyna Holz-Kalińska

Ukończyła pedagogikę specjalną w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Pracuje jako pedagog, pedagog specjalny oraz jako wychowawczyni w przedszkolu. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, a także w ramach wczesnego wspomagania dziecka. Aktualnie kończy studia na kierunku diagnoza i terapia integracji sensorycznej. Jest certyfikowanym trenerem Sensoplastyki® i trenerem terapii ręki.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy