Aktywność ruchowa dziecka ma ogromny wpływ na jego rozwój, w tym rozwój integracji sensorycznej. Dzieci poprzez aktywność fizyczną poznają siebie – granice i możliwości własnego ciała. Potrzebują ruchu, ponieważ jest on naturalną potrzebą człowieka. Już Wojciech Oczko, autor wydanej w 1578 r. monografii naukowej pod tytułem „Cieplice”, twierdził, iż „ruch zastąpi prawie każdy lek, podczas gdy wszystkie lekarstwa razem wzięte, nigdy nie zastąpią ruchu” [1]. Aktywność fizyczna pobudza dojrzewanie układu nerwowego, a to z kolei przyspiesza rozwój motoryczny. Ograniczenie aktywności ruchowej skutkuje opóźnieniem ważnych funkcji rozwoju dzieci.
Z artykułu dowiesz się:
- Jak przebiega rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym?
- Jaki wpływ na rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym ma ruch?
- Czym charakteryzują się rozwój psychiczny, rozwój społeczny, rozwój poznawczy i rozwój emocjonalny dziecka w okresie przedszkolnym?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Justyna Holz-Kalińska
Ukończyła pedagogikę specjalną w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Pracuje jako pedagog, pedagog specjalny oraz jako wychowawczyni w przedszkolu. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, a także w ramach wczesnego wspomagania dziecka. Aktualnie kończy studia na kierunku diagnoza i terapia integracji sensorycznej. Jest certyfikowanym trenerem Sensoplastyki® i trenerem terapii ręki.