Wada wzroku i zaburzenie percepcji wzrokowej – różnicowanie

Magdalena Kokot-Rybińska

Autor: Magdalena Kokot-Rybińska

Dodano: 25 lipca 2024
  Wada wzroku i zaburzenie percepcji wzrokowej – różnicowanie

„Jeśli nie widzisz, to dlaczego nie nosisz okularów?”, „Załóż okulary, to zobaczysz” – te często udzielane rady nie zawsze są trafne. Problemy z widzeniem mogą bowiem wynikać nie z wady wzroku, ale z zaburzeń percepcji wzrokowej. Na ogół brak korekcji okularowej nie jest przyczyną trudności percepcyjnych. Jakość percepcji wzrokowej może być niewystarczająca z wielu przyczyn.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak rozpoznać podłoże zaburzeń percepcji wzrokowej?
  • Czym jest wada wzroku?
  • Jak różnicować wady wzroku i zaburzenia percepcji wzrokowej (ujmowanej jako trudności natury poznawczej)?
  • Z jakimi specjalistami warto współpracować w terapii integracji sensorycznej w przypadku zaburzonej percepcji wzrokowej?
  • Jakie zachowania mogą świadczyć o nieprawidłowości w rozwoju percepcji wzrokowej u dziecka?
  • W jaki sposób i w jakim celu ćwiczyć zaburzenia przetwarzanie bodźców wzrokowych z dziećmi z niepełnosprawnością analizatora wzrokowego? 

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 25 lipca 2024

Autor: Magdalena Kokot-Rybińska

Neurologopeda, tyflopedagog, psycholog. Doktorantka Filologicznych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Wykładowca, szkoleniowiec oraz działaczka społeczna na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jej zainteresowania terapeutyczne i naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu diagnozy i terapii mowy i komunikacji dzieci z niepełnosprawnością wzroku, rehabilitacji głosu (osoby laryngektomowane), komunikacji i mowy osób dorosłych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy