„Jeśli nie widzisz, to dlaczego nie nosisz okularów?”, „Załóż okulary, to zobaczysz” – te często udzielane rady nie zawsze są trafne. Problemy z widzeniem mogą bowiem wynikać nie z wady wzroku, ale z zaburzeń percepcji wzrokowej. Na ogół brak korekcji okularowej nie jest przyczyną trudności percepcyjnych. Jakość percepcji wzrokowej może być niewystarczająca z wielu przyczyn.
Z artykułu dowiesz się:
- Jak rozpoznać podłoże zaburzeń percepcji wzrokowej?
- Czym jest wada wzroku?
- Jak różnicować wady wzroku i zaburzenia percepcji wzrokowej (ujmowanej jako trudności natury poznawczej)?
- Z jakimi specjalistami warto współpracować w terapii integracji sensorycznej w przypadku zaburzonej percepcji wzrokowej?
- Jakie zachowania mogą świadczyć o nieprawidłowości w rozwoju percepcji wzrokowej u dziecka?
- W jaki sposób i w jakim celu ćwiczyć zaburzenia przetwarzanie bodźców wzrokowych z dziećmi z niepełnosprawnością analizatora wzrokowego?
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Magdalena Kokot-Rybińska
Neurologopeda, tyflopedagog, psycholog. Doktorantka Filologicznych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Wykładowca, szkoleniowiec oraz działaczka społeczna na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jej zainteresowania terapeutyczne i naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu diagnozy i terapii mowy i komunikacji dzieci z niepełnosprawnością wzroku, rehabilitacji głosu (osoby laryngektomowane), komunikacji i mowy osób dorosłych.