Jak pomagać z głową? Scenariusz zajęć ukierunkowany na kształtowanie u uczniów świadomości prawa do asertywności

Katarzyna Okólska

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Dodano: 1 grudnia 2022

Asertywność to umiejętność, która pozwala wyrażać własne zdanie w interakcjach z innymi. Jest to również ważna zdolność do uzewnętrzniania uczuć oraz potrzeb przy jednoczesnym poszanowaniu granic drugiej osoby. Asertywność chroni przed wpływem społecznym oraz manipulacją, dlatego ważne jest, by uczniowie stale trenowali tę umiejętność. Niniejszy scenariusz zajęć jest propozycją mającą na celu kształtowanie asertywności u uczniów.

Uczestnicy uczniowie klas IV–V szkół podstawowych
Cel ogólny Trening asertywności – kształtowanie umiejętności mówienia o swoich opiniach, uczuciach i granicach
Cele szczegółowe
    • kształtowanie umiejętności wyrażania swojego zdania
    • rozwijanie umiejętności stawiania granic
    • zwiększanie świadomości do posiadania prawa do asertywności
    • psychoedukacja w zakresie postaw asertywnych
Potrzebne materiały
  • karta pracy Pomagam z głową!
  • markery,
  • kolorowe mazaki,
  • kartki a4 oraz a2 (mogą być kolorowe),
Czas trwania zajęć 90 minut (2x45 minut)
Liczba uczestników 20-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 1 grudnia 2022

Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy