Karty pracy skierowane do uczniów klas I-III, w tym także tych z zaburzeniami zachowania, stanowią skuteczne narzędzie wspierające rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych. Ćwiczenia pozwalają doskonalić umiejętności w zakresie budowania pozytywnych relacji oraz radzenia sobie z trudnymi emocjami. Karty stawiają na praktyczne zadania, które pomagają uczniom rozwijać empatię i zachowania prospołeczne, co jest niezwykle istotne zwłaszcza dla dzieci z wyzwaniami behawioralnymi.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Pobierz karty pracy, które mają na celu wspieranie u dzieci rozwijania kompetencji w zakresie wyrażania zainteresowania uczuciami innych osób. Zadania umożliwiają dzieciom ćwiczenie rozpoznawania emocji na podstawie mimiki twarzy. Uczestnicy uczą się identyfikować różne stany emocjonalne innych osób oraz ćwiczą wyrażanie zainteresowania uczuciami innych. Dzieci nauczą się formułować odpowiednie pytania i odpowiedzi, co wspiera rozwój umiejętności komunikacyjnych.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Pobierz unikalny zestaw kart pracy i zadań, które wspierają rozwijanie umiejętności składania życzeń i wyrażania życzliwości w różnych sytuacjach społecznych. Zestaw zawiera m.in. zadania dotyczące zarówno serdecznego składania życzeń, czy dyplomatycznego reagowania na nietrafione prezenty. Materiały pomagają rozwijać empatię, umiejętności komunikacyjne i elastyczność emocjonalną, co jest niezbędne w codziennych interakcjach. Karty pracy sprawdzą się podczas treningu umiejętności społecznych oraz zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zrozumienie roli farmaceuty oraz wiedza o tym, jak zachować się w aptece, jest niezwykle ważne dla każdego z nas. Apteka to nie tylko miejsce, gdzie kupujemy leki. To także miejsce, w którym możemy uzyskać fachową poradę na temat zdrowia, dowiedzieć się więcej o lekach, które zażywamy, a także zrozumieć, jakie produkty są dostępne bez recepty. Proponowany zestaw kart pracy skupia się na realnych sytuacjach życiowych. Zadania pomagają uczniom rozwijać kluczowe kompetencje społeczne – rozwijają empatię, umiejętności komunikacyjne, myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji. Karty pracy można wykorzystać w nawiązaniu do Dnia Farmaceuty, obchodzonego 25 września, ale sprawdzą się także na zajęciach dotyczących dbania o zdrowie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Zestaw kart pracy dla uczniów klas II-VI, w tym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Dzieci często marzą o adoptowaniu domowego pupila, jednak warto uświadamiać je, że opieka nad zwierzęciem to duża odpowiedzialność. Przed przygarnięciem nowego domownika warto zastanowić się, jakiej troski potrzebują konkretne zwierzęta oraz z jakimi obowiązkami wiąże się opieka nad nimi. Karty pracy mają na celu przybliżenie dzieciom wymagań, z jakimi mierzy się człowiek odpowiedzialny za wybrane zwierzęta domowe, a także uświadomienie, które zwierzęta nadają się do adopcji. W zestawie znalazły się także ćwiczenia rozbudzające empatię i wrażliwość na potrzeby zwierząt.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Zestaw składa się z różnorodnych zadań, które angażują wyobraźnię i kreatywność dziecka. Poprzez obserwację i analizę ilustracji, dzieci będą odkrywać, w jaki sposób psy pomagają i wspierają człowieka. Przez porównywanie cech różnych ras psów, rozwijają swoje krytyczne myślenie, wybierając rasę, która najlepiej pasuje do ich własnej osobowości. W zestawie znajdują się również ćwiczenia, które pobudzają empatię. Poprzez analizę emocji, które psy mogą przeżywać w różnych sytuacjach, dzieci będą rozwijać umiejętność empatycznego rozumienia zwierząt. To niezwykle ważne, aby dzieci zdawały sobie sprawę, że psy również mają uczucia. Zestaw materiałów dziecku poszerzyć wiedzę na temat psów, jednocześnie rozwijając umiejętności poszukiwania informacji.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ
Młode pokolenie przeżywa silny kryzys psychiczny. Raport z projektu naukowo-badawczego „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” ukazał niezwykle złą kondycję emocjonalną polskiej młodzieży. Według badania 28% nastolatków nie ma chęci do życia, a prawie jedna trzecia uczniów (29,3%) ma podejrzenie depresji. Zatrważające wyniki pokazały, jak wiele dzieci potrzebuje wsparcia. Często pomoc emocjonalna nadchodzi z otoczenia – od rówieśników, którzy udzielają jej jak potrafią. Nie jest łatwo jednak wesprzeć kogoś w kryzysie, zwłaszcza równolatkowi. Łatwo o własną frustrację, poczucie bezradności, złość, przeciążenie. Celem scenariusza jest wsparcie młodych interwentów rówieśniczych w rozwoju umiejętności dbania o własne zdrowie psychiczne.
Uczestnicy | uczniowie klas VI–VIII szkół podstawowych |
Cel ogólny | rozwijanie umiejętności dbania o własny dobrostan psychiczny przy udzielaniu wsparcia rówieśnikom |
Cele szczegółowe |
|
Potrzebne materiały |
|
Liczba uczestników | zespół klasowy |
Czas trwania | 2x 45 minut |