Jak słuchać, by inni czuli się wspierani? Case study do pracy z uczniami nad empatycznym słuchaniem i wspierającą postawą

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 6 maja 2025

Empatia to nie tylko współodczuwanie – to umiejętność takiego słuchania, które daje drugiemu człowiekowi poczucie, że jest ważny, rozumiany i nie musi być sam ze swoimi trudnymi emocjami. Materiał, który proponujemy, służy rozwojowi kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów, ze szczególnym naciskiem na empatyczne słuchanie. Zestaw zawiera cztery studia przypadków – historie uczniów doświadczających trudności emocjonalnych, takich jak zawód, złość, poczucie winy, samotność czy przeciążenie. Każda z opowieści opatrzona jest pytaniami, które mają pomóc uczniowi przyjąć rolę uważnego słuchacza: nazwać emocje rozmówcy, zareagować w sposób wspierający oraz zadać pytania pogłębiające zrozumienie sytuacji.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ

Podgląd dokumentów:

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Tematyka

Sprawdź inne serwisy