W świecie, w którym coraz więcej relacji przenosi się do przestrzeni cyfrowej, młodzi ludzie dorastają nie tylko wśród rówieśników, ale też wśród ekranów, powiadomień i komentarzy. Choć Internet daje ogromne możliwości kontaktu i rozrywki, niesie również wyzwania, takie jak hejt, izolacja emocjonalna czy trudność w budowaniu prawdziwych relacji. Film „Za duży na bajki” staje się punktem wyjścia do rozmowy o tym, co znaczy dojrzewać w świecie online i offline – o odpowiedzialności za siebie i innych, o empatii, trosce i sile emocji.
Grupa docelowa
|
Uczniowie klas VII-VIII szkoły podstawowej
|
Cele ogólne:
|
- zainspirowanie uczniów do refleksji nad własnym dojrzewaniem emocjonalnym i społecznym
- kształtowanie empatii wobec osób przeżywających trudności rodzinne
- pogłębienie świadomości wpływu technologii na relacje i rozwój osobisty
|
Cele szczegółowe:
|
- nazwanie i rozpoznanie emocji głównego bohatera
- wskazanie momentów jego przemiany i dojrzałości
- zidentyfikowanie, co w życiu głównego bohatera było źródłem wsparcia
- zrozumienie, co oznacza „być obecnym” dla drugiego człowieka
- wyciągnięcie wniosków dotyczących własnego życia
|
Potrzebne materiały:
|
- projektor lub tablica multimedialna
- dostęp do filmu „Za duży na bajki” (2022 r., reż. Rus)
- Załącznik nr 1. Emocjonalny krąg
- Załącznik nr 2. Mapa przemiany Waldka i lista cech dorosłości
- Załącznik nr 3. Moje przemyślenia na temat filmu
- tablica i kreda lub flipchart i markery
- kartki A4
- długopisy, pisaki
|
Liczba uczestników:
|
|
Czas trwania:
|
- 3-4 godziny lekcyjne (włączając oglądanie filmu)
|
Scenariusz doskonale sprawdzi się w ostatnich dniach przed wakacjami, kiedy oceny są już wystawione, a uczniowie myślami wybiegają ku letniemu odpoczynkowi – pozwala w angażujący sposób podsumować ważne tematy związane z dorastaniem, relacjami i emocjami.
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Julia Przybył
Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.