scenariusz zajęć

Zalącznik 1

Niesystematyczni, nieprzytomni, nieodpowiedzialni – jak pracować z uczniami-nastolatkami

System szkolny rzadko prawidłowo wykorzystuje funkcje i procesy poznawcze nastoletnich uczniów, takie jak uwaga, pamięć i myślenie. Podczas prezentowanego szkolenia nauczyciele dowiedzą się, jak działa mózg nastolatka, oraz nauczą się efektywniej wykorzystywać jego aktualne możliwości.

Materiał pomocniczy Jak rozpoznać ucznia zdolnego

Jak uruchamiać i wykorzystywać potencjał ucznia zdolnego

Szkolenie dla nauczycieli obala mity związane z uczniem zdolnym. Pozwala poznać jego prawdziwe oblicze, potrzeby, deficyty i trudności emocjonalne. Daję szansę na stworzenie mu lepszych warunków do rozwoju.

Co wiem o moim dziecku – scenariusz spotkania doradcy zawodowego z rodzicami

Nawiązując do artykułu „Jaki powinien być udział rodziców w procesie doradztwa zawodowego”, prezentujemy scenariusz spotkania doradcy zawodowego z rodzicami uczniów szkoły podstawowej. Dowiedz się, jak wspierać swoje dziecko w wyborze ścieżki zawodowej.

Zaplanuj z uczniami II semestr

Po podsumowaniu pierwszego półrocza nauki, warto zaprojektować drugą część roku szkolnego. Na pierwszych zajęciach po feriach zimowych musi znaleźć się czas na opowieści i dziecięce wrażenia z minionego czasu wolnego. Druga część zajęć może dotyczyć refleksji i analizy celów ogólnych i osobistych, jakie stają przed dziećmi, podczas odbywania szkolnej przygody. Świadomie nie używam sformułowania "obowiązek szkolny", by systematyczność, dokładność, rzetelność sumienność w zdobywaniu wiedzy, okrasić nutami radości, niezwykłości; by sprawdziany, odpytywanie z przerobionego materiału nie nosiły znamion rutyny, ale stanowiły konsekwencję działań, którym przyświecają wcześniej ustalone cele.

Biblioteka pedagoga

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel