Nasz moralny obowiązek – pamiętać. Scenariusz zajęć na Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holocaustu

Katarzyna Kwater

Autor: Katarzyna Kwater

Dodano: 28 grudnia 2022

Scenariusz zajęć edukacyjnych (godzina wychowawcza, historia, etyka, kółko przedmiotowe) do przeprowadzenia w związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu. Międzynarodowy Dzień Pamięci o Holocauście przypada 23 stycznia. Scenariusz zajęć opracowany na podstawie portalu Zapis pamięci (www.zapispamieci.pl)

Uczestnicy uczniowie klas VIII szkoły podstawowej uczniowie szkoły ponadpodstawowej
Cel ogólny przyswojenie wiedzy na temat Holokaustu, ze szczególnym uwzględnieniem losu dzieci żydowskich
Cele szczegółowe rozwijanie postaw tolerancji i szacunku dla godności ludzkiej oraz negatywnej oceny ideologii rasistowskich, szowinistycznych i antysemickich.
Potrzebne materiały
  • trzy smartfony z dostępem do internetu
  • dostęp do portalu Zapis pamięci (www.zapispamieci.pl)
  • załącznik nr 1. Dzieci Holocaustu – zadania dla zespołów
  • duży arkusz papieru
  • Notes karteczek samoprzylepnych
  • flamastry
Czas trwania zajęć 2x45 minut Jeśli nauczyciel dysponuje tylko jedną godziną lekcyjną, wywiady ze strony internetowej Zapis Pamięci, można zadać do obejrzenia przed zajęciami
Liczba uczestników 25-30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 grudnia 2022

Autor: Katarzyna Kwater

wychowawczyni młodzieży licealnej, nauczycielka historii, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa w szkołach artystycznych w Gdańsku z 28-letnim stażem dydaktycznym, nauczyciel dyplomowany. W swojej pracy dydaktycznej i wychowawczej współpracuje z Polską Akcją Humanitarną, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Stowarzyszeniem Dzieci Holocaustu w Polsce, Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autorka scenariuszy godzin wychowawczych z zakresu edukacji patriotycznej, ekologicznej, społecznej oraz materiałów dydaktycznych z wiedzy o społeczeństwie, współautorka poradników metodycznych z zakresu wychowania obywatelskiego.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy