Święto Niepodległości 11 listopada upamiętnia odzyskanie niepodległości przez Polskę po 123 latach zaborów. Jest to okoliczność, która wiąże się z tradycjami niepodległościowymi Polski i wiedza o nich oraz ich źródłach umożliwia świadome obchodzenie tego ważnego dnia dla historii państwa polskiego. Dzień 11 listopada przypomina, że suwerenność kraju wiąże się z wolnością, która jest dana każdemu człowiekowi. Warto pamiętać o tym m.in. w obliczu ostatnich wydarzeń na Ukrainie. Scenariusz zajęć można wykorzystać na zajęciach edukacyjnych lub na zajęciach świetlicowych.
Uczestnicy
|
uczniowie klas II–IV szkół podstawowych
|
Cel ogólny
|
edukacja uczniów w zakresie znajomości tradycji niepodległościowych w Polsce
|
Cele szczegółowe
|
- rozwijanie rozumienia pojęcia niepodległość
- zwiększanie świadomości tradycji niepodległościowej wśród uczniów
- rozwijanie poczucia wspólnoty u uczestników zajęć
|
Potrzebne materiały
|
- długopisy, mazaki, kredki,
- tablica, kreda,
- kartki a4 oraz a3 (mogą być kolorowe),
- komputer lub inne urządzenie pozwalające na odtworzenie filmów:
|
Czas trwania zajęć
|
90 minut (2x45 minut)
|
Liczba uczestników
|
20-30 osób
|
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 27 października 2022
Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.