Autor: Małgorzata Swędrowska
Dodano: 19 października 2021
Patriotyzm niejedną ma twarz. W zależności od wieku zmienia się jego pojmowanie. Małe dzieci najczęściej utożsamiają patriotyzm z wyrzucaniem papierków do kosza, a gdy dorastają… nie mają oporów, by śmiecić. Jak uczyć patriotyzmu, by dzieci i młodzież przejawiali autentyczne zaangażowanie, może i zatroskanie swoją ojczyzną? Przedstawiamy scenariusz zajęć na ten temat dla uczniów klas IV-VIII.
Uczestnicy
|
Uczniowie klas IV-VIII
|
Cele ogólne
|
Kształtowanie postaw patriotycznych w aspekcie budowania wspólnoty klasowej.
|
Cele szczegółowe
|
Uczeń:
- uczestniczy w dyskusji klasowej, argumentuje swoje zdanie, słucha innych
- definiuje pojęcie patriotyzm
- dostrzega zalety i trudności wynikające z przynależności do zespołu klasowego
|
Czas trwania
|
45- 90 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Karta pracy „Dokończ zadania” (patrz: załącznik)
- Książka Joanny Olech i Edgara Bąka „Kto ty jesteś?”, wyd. Wytwórnia
- Książka Anny Skowrońskiej „Alfabet niepodległości” wyd. Muchomor
- Książka Marcina Przewoźniaka „Poradnik małego patrioty” wyd. CED
|
Liczba uczestników
|
Zespół klasowy
|
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 19 października 2021
Autor: Małgorzata Swędrowska
Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.