Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I-III. Karty pracy dotyczą polskich symboli narodowych. Zadania dziecka dzielą się na te wymagające pracy plastycznej, jak również dzielenia się lub zdobywania wiedzy na temat Polski.
Karta pracy zawiera ćwiczenie rozwijające umiejętności związane z rozpoznawaniem flagi kraju, w którym dziecko mieszka.
Karta pracy zawierająca ćwiczenie rozwijające umiejętności związane z nazywaniem kraju, w którym dziecko mieszka oraz rozpoznawaniem go na mapie.
„Szkoła do hymnu" to ogólnopolska akcja, do udziału w której zachęcamy wszystkich nauczycieli, uczniów szkół i innych placówek oświatowych w kraju i za granicą. W dniu 8 listopada o godzinie 11:11 wszyscy wspólnie zaśpiewają hymnu „Mazurka Dąbrowskiego".
„Bajka o Wiśle” jest przykładem na połączeniem tekstu literackiego i wydobywania z dzieci przeżyć estetycznych z dostarczeniem konkretnej wiedzy poznawczej. Wraz z opowiadaczem kamishibai, który w drewnianej skrzynce przewraca kolejne karty narracyjne, słuchacze przenoszą się od źródła Wisły, aż po jej ujście, mijają miasta i regiony, poznają dopływy, bogaty świat fauny i flory, poszerzają słownictwo o nazwy geograficzne związane m.in. z budową rzeki.
Patriotyzm niejedną ma twarz. W zależności od wieku zmienia się jego pojmowanie. Małe dzieci najczęściej utożsamiają patriotyzm z wyrzucaniem papierków do kosza, a gdy dorastają… nie mają oporów, by śmiecić. Jak uczyć patriotyzmu, by dzieci i młodzież przejawiali autentyczne zaangażowanie, może i zatroskanie swoją ojczyzną? Przedstawiamy scenariusz zajęć na ten temat dla uczniów klas IV-VIII.
W ramach programu będzie można uzyskać wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa. Umożliwi to realizację zadania obejmującego przygotowanie i przeprowadzenie działań związanych z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Szczegóły określa projekt rozporządzenia w tej sprawie. Wnioski należy złożyć do 30 maja.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.