Współczesna edukacja nie ogranicza się jedynie do przekazywania wiedzy z zakresu konkretnych przedmiotów. W coraz większym stopniu zwracamy uwagę na kształtowanie postaw obywatelskich, rozwijanie kompetencji społecznych oraz przygotowywanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym. W tym kontekście pojęcie samorządności uczniowskiej nabiera szczególnego znaczenia. Scenariusz warsztatu zawiera wskazówki do pracy pedagogicznej ze społecznością uczniowską. Poznaj praktyczne zastosowanie modelu „Drabiny partycypacji” według Rogera A. Harta.
Uczestnicy
|
Nauczyciele
|
Cele ogólne
|
- Zapoznanie się z modelem „Drabiny partycypacji” według Rogera A. Harta
- Wdrażanie tej metody w pracy z samorządem uczniowskim
|
Cele szczegółowe
|
Nauczyciel:
- potrafi określić, na którym szczeblu drabiny funkcjonuje samorząd uczniowski
- umie posługiwać się modelem „Drabiny partycypacji” w praktyce
- aktywnie wspiera uczniów w procesie dochodzenia do samorządności
|
Czas trwania
|
150 minut
|
Potrzebne materiały
|
- Karta pracy „Samorząd uczniowski”
- Samorząd uczniowski – „Drabina partycypacji” według Rogera A. Harta
- Materiał pomocniczy „Jak pracować z modelem „Drabina partycypacji” według Rogera A. Harta”
- Karta pracy „Wspinaczka po drabinie samorządności” (wszystkie karty pracy i materiały pomocnicze znajdują się w załącznikach)
- 3 duże arkusze papieru i flamastry
- Mały koszyk lub pudełko
- Małe kartki i długopisy
|
Liczba uczestników
|
Bez ograniczeń
|
Przeczytaj również:
Wykorzystaj scenariusz zajęć dla uczniów:
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.