Autor: Anna Kiełczewska
Dodano: 20 listopada 2023
Dlaczego warto włączać przepraszanie w relację z uczniami? Jak wpisuje się ono w budowanie i wzmacnianie autorytetu nauczyciela? Jak przepraszać, aby być wiarygodnym? Na te i inne pytania próbują odpowiedzieć uczestnicy warsztatu.
Uczestnicy:
|
Nauczyciele (każdy etap edukacyjny)
|
Cele ogólne:
|
- kształtowanie pozytywnego nastawienie do przepraszania uczniów przez nauczycieli,
- wdrażanie tej umiejętności w pracy dydaktyczno-wychowawczej
|
Cele szczegółowe
|
nauczyciel:
- analizuje swoje nastawienie do przepraszania
- rozumie swoją rolę wychowawczą,
- włącza przepraszanie w komunikację z podopiecznymi
- konfrontuje się z własnymi ograniczeniami,
- ćwiczy umiejętność pracy w grupie i dyskusji
|
Czas trwania:
|
90 minut
|
Potrzebne materiały:
|
4 duże arkusze papieru i flamastry
Karteczki samoprzylepne (najlepiej prostokątne) i długopisy
Karta pracy nr 1. Za czy przeciw?
|
Liczba uczestników:
|
bez ograniczeń
|
Przeczytaj również:
Przepraszanie uczniów przez nauczycieli jako narzędzie wychowawcze
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 20 listopada 2023
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.