warsztaty dla nauczycieli

Materiał pomocniczy Jak nastolatki reagują na zakazy

O zakazywaniu inaczej – metoda analizy transakcyjnej. Scenariusz warsztatu dla nauczycieli

Nauczyciele zakazują, a nastolatki sprzeciwiają się. Czy zawsze musimy stać po przeciwnej stronie? Czy istnieje szansa na porozumienie? Dowiedz się, jak rozmawiać z uczniami o zakazach metodą analizy transakcyjnej. Proponowane warsztaty pozwalają nauczycielom lepiej zrozumieć, dlaczego zakazy często spotykają się z oporem ze strony uczniów. Dzięki zajęciom nauczyciele będą potrafili lepiej identyfikować i rozumieć różne reakcje uczniów na zakazy, co pozwoli im skuteczniej reagować na trudne sytuacje i unikać eskalacji konfliktów. Praca w grupach, burze mózgów oraz odgrywanie scenek pozwolą nauczycielom w praktyce przećwiczyć nowe umiejętności i zyskać pewność w stosowaniu analizy transakcyjnej. Warsztaty stanowią również doskonałą okazję do wymiany doświadczeń między nauczycielami.

Uczestnicy Nauczyciele
Cele ogólne
  • Zrozumienie mechanizmu działania zakazów
  • Poznanie i praktyczne zastosowanie analizy transakcyjnej
Cele szczegółowe Nauczyciel:
  • rozpoznaje reakcji uczniów na zakazy oraz przyczyny tych zachowań
  • dostrzega związek między wyuczonymi postawami podopiecznych i własnym zachowaniem
  • potrafi prowadzić rozmowę z pozycji „Ja-Dorosły”
Czas trwania 150 minut
Potrzebne materiały
  • Karta pracy „Jak nastolatki reagują na zakazy”
  • Materiał pomocniczy „Jak nastolatki reagują na zakazy”
  • Materiał pomocniczy „Zakazy z perspektywy nastolatków”
  • Materiał pomocniczy „Analiza transakcyjna”
  • Karta pracy „Skuteczne komunikaty”
  • Karta pracy „Scenki”
  • 3 duże arkusze papieru i flamastry
  • Długopisy
Liczba uczestników Bez ograniczeń
Karta pracy Samorząd uczniowski

Jak uczyć samorządności w szkole – scenariusz warsztatu dla nauczycieli

Uczestnicy Nauczyciele
Cele ogólne
  • Zapoznanie się z modelem „Drabiny partycypacji” według Rogera A. Harta
  • Wdrażanie tej metody w pracy z samorządem uczniowskim  
Cele szczegółowe Nauczyciel:
  • potrafi określić, na którym szczeblu drabiny funkcjonuje samorząd uczniowski
  • umie posługiwać się modelem „Drabiny partycypacji” w praktyce
  • aktywnie wspiera uczniów w procesie dochodzenia do samorządności
Czas trwania 150 minut
Potrzebne materiały
  • Karta pracy „Samorząd uczniowski”
  • Samorząd uczniowski –  „Drabina partycypacji” według Rogera A. Harta
  • Materiał pomocniczy „Jak pracować z modelem „Drabina partycypacji” według Rogera A. Harta”
  • Karta pracy „Wspinaczka po drabinie samorządności” (wszystkie karty pracy i materiały pomocnicze znajdują się w załącznikach)
  • 3 duże arkusze papieru i flamastry
  • Mały koszyk lub pudełko
  • Małe kartki i długopisy
Liczba uczestników Bez ograniczeń
Zalącznik 1

Niesystematyczni, nieprzytomni, nieodpowiedzialni – jak pracować z uczniami-nastolatkami

System szkolny rzadko prawidłowo wykorzystuje funkcje i procesy poznawcze nastoletnich uczniów, takie jak uwaga, pamięć i myślenie. Podczas prezentowanego szkolenia nauczyciele dowiedzą się, jak działa mózg nastolatka, oraz nauczą się efektywniej wykorzystywać jego aktualne możliwości.

Materiał pomocniczy Jak rozpoznać ucznia zdolnego

Jak uruchamiać i wykorzystywać potencjał ucznia zdolnego

Szkolenie dla nauczycieli obala mity związane z uczniem zdolnym. Pozwala poznać jego prawdziwe oblicze, potrzeby, deficyty i trudności emocjonalne. Daję szansę na stworzenie mu lepszych warunków do rozwoju.

Sprawdź inne serwisy