Scenariusz warsztatu dla uczniów w prosty sposób przybliży im rolę samorządu uczniowskiego i ideę samorządności w szkole. Dowiedz się, jak rozbudzić zainteresowanie uczniów i zmotywować ich do pracy w samorządzie.
Zadaniem każdego wychowawcy jest opieka oraz współpraca z całą swoją klasą oraz z każdym uczniem z osobna. Wychowawca to nauczyciel, który winien być rzecznikiem interesów swoich uczniów wobec pozostałych nauczycieli oraz dyrekcji. Od niego również po części zależy, jaki będzie klasowy samorząd. Dlatego tak ważne jest, by potrafił go współtworzyć i z nim współpracować. W tym artykule opiszę, jak może to wyglądać.
Czy Samorząd Uczniowski to szkolny przeżytek? Co robić, aby przynosił korzyści całej społeczności szkolnej? Na ile kontrolować uczniów, a na ile dać im pełną swobodę działania? Ten artykuł podpowie każdemu opiekunowi Samorządu Uczniowskiego ale i nauczycielom, jak współpracować z uczniami w ramach ich szkolnej aktywności, a także jak nauczyć młodych ludzi decydowania o sobie.
Scenariusz warsztatu zawiera wskazówki do pracy pedagogicznej ze społecznością uczniowską. Poznaj praktyczne zastosowanie modelu „Drabiny partycypacji” według Rogera A. Harta.
Nauczyciele coraz bardziej doceniają aktywny udział uczniów w życiu szkoły. Ale rzeczywiste dzielenie się z nimi władzą nadal przychodzi im z trudnością. Przedstawiamy sposoby przygotowywania społeczności uczniowskiej do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania.
Dowiedz się, jakie możliwości zyska samorząd uczniowski od nowego roku szkolnego, czym jest rada wolontariatu oraz szkolny klub wolontariatu.
Samorząd uczniowski istnieje w każdej polskiej szkole. Istnieje, ale czy działa? Instytucja, która ma wielki potencjał, często jest traktowana jako organizator szkolnych wydarzeń. Co zrobić, żeby w szkołach samorządy zaczęły być naprawdę uczniowskie?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.