Autor: Anna Kiełczewska
Dodano: 21 listopada 2024
Nauczyciele coraz bardziej doceniają aktywny udział uczniów w życiu szkoły. Jednak rzeczywiste dzielenie się z nimi decyzyjnością nadal sprawia im trudność. Tymczasem samorządność uczniowska to jeden z ważniejszych elementów edukacji niezbędnej do kształtowania postaw demokratycznych i obywatelskich. Przedstawiamy sposoby przygotowywania społeczności uczniowskiej do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania. Wprowadzając proponowane rozwiązania dyrektor szkoły, wychowawca oraz nauczyciel mogą wpłynąć na zwiększenie potencjału edukacyjnego i wychowawczego funkcjonowania samorządu uczniowskiego w szkole.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak działa samorząd uczniowski i kto może zostać jego członkiem?
- Jakie prawa przysługują uczniom w zakresie samorządności?
- Jak przepisy prawa oświatowego regulują zasady organizacji i funkcjonowania samorządu uczniowskiego?
- Jakie zasady powinien zawierać regulamin samorządu uczniowskiego?
- Jakie organy tworzą samorząd uczniowski i jakie pełnią funkcje?
- Jaką rolę odgrywa nauczyciel-opiekun w pracy samorządu?
- W jakich sprawach samorząd uczniowski może wnioskować i opiniować?
- Jakie są korzyści z aktywnej samorządności uczniów dla społeczności szkolnej?
- W których typach szkół i placówek nie tworzy się samorządu uczniowskiego?
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 21 listopada 2024
Autor: Anna Kiełczewska
Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.