Czas adaptacji dzieci w przedszkolu jest jednym z pierwszych momentów zmiany środowiska dla dziecka. Dlatego trzeba zadbać o ich poczucie bezpieczeństwa, a także dodać nieco odwagi, do poznania nowego miejsca jakim jest przedszkole. Na tę okoliczność proponuję zabawę w „Poszukiwaczy skarbów" połączoną z eksplorowaniem sal i przestrzeni budynku przedszkola. Niewątpliwie uatrakcyjni każdy nieznany dla dziecka kąt.
Uczestnicy | Dzieci w wieku przedszkolnym, rozpoczynające uczęszczanie do przedszkola. Scenariusz można dostosować do dzieci w różnym wieku, które zaczynają adaptację przedszkolną. Przebieg zajęć można modyfikować i dostosowywać do możliwości i ograniczeń dzieci. |
Cele ogólne | Rozwijanie oraz nabywanie strategii i mechanizmów adaptacyjnych. |
Cele szczegółowe |
Dziecko:
|
Czas trwania | 1 godzina zegarowa (elastycznie, w zależności od wieku dzieci oraz miejsc, które wykorzystuje się w zabawie). |
Potrzebne materiały |
|
Liczba uczestników | Cała grupa nowych przedszkolaków. |
Publikacja Duże drapieżniki. Wilk, ryś i niedźwiedź została opracowana przez Fundację WWF (https://www.wwf.pl/). To zestaw ciekawych pomocy dydaktycznych przygotowanych przez Fundację WWF w postaci scenariuszy zajęć i propozycji prac plastycznych do poprowadzenia w szkole, w przedszkolu, w świetlicy, w kole przyrodniczym lub w lokalnym klubie dla dzieci i młodzieży.
Scenariusze zajęć Duże drapieżniki. Wilk, ryś i niedźwiedź zostały opublikowane dzięki uprzejmości Fundacji WWF. Więcej materiałów edukacyjnych znajdziecie na stronie internetowej https://www.wwf.pl/. Szczególnie polecamy zakładkę edukacja: https://www.wwf.pl/edukacja-wwf
Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Ułatwia realizację następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI, uczeń: samodzielnie dociera do informacji i korzysta z różnych źródeł wiedzy. Tym razem uczniowie poznają zawód pielęgniarza i pielęgniarki.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej nie powinno ograniczać się do wspierania uczniów. Równie ważna może okazać się praca z rodzicami. Dlatego, jeżeli warunki na to pozwolą, warto zorganizować spotkanie doradcy z rodzicami. Proponowany scenariusz jest przeznaczony do pracy z rodzicami przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej