W klasach szkolnych z roku na rok coraz bardziej widoczne jest zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów. Do szkół ogólnodostępnych uczęszczają często dzieci z różnymi niepełnosprawnościami oraz szeroko rozumianym specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Inkluzja społeczna jest procesem, który powinien zaczynać się od najwcześniejszych lat, aby przyzwyczajać dzieci do różnorodności społecznej, do tego że każdy człowiek jest inny.
Pozostało jeszcze 95 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Katarzyna Stępniak
Pedagog, andragog, edukator, nauczyciel akademicki. Obecnie kierownik Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE. Ekspert merytoryczny w projekcie „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”. Trener w obszarze dotyczącym pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz planowania i udzielania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.