Trening kompetencji społecznych: Mali Pionierzy. Scenariusz zajęć dla grup przedszkolnych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 18 lipca 2022

Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu jest niezwykle ważny dla procesu socjalizacji. Codziennie, niezależnie od tego, czy toczy się swobodna zabawa, czy zajęcia dydaktyczne, dziecko uczy się funkcjonować w grupie. Buduje własny zbiór narzędzi komunikacyjnych, które pomogą mu w przyszłości w różnych sytuacjach. Uczy się wyrażać własne zdanie, walczyć o uznanie swoich potrzeb, pracować w zespole. Już zwykła zabawa w dom wymaga umiejętności podziału ról i zadań i intensywnej współpracy. Naturalne jest to, że dzieci przedszkolne spędzają czas w mniejszych grupach, przebywając z tymi, do których czują największą sympatię. Warsztat ma za zadanie scalić całą grupę, pomóc w budowaniu sprawnej komunikacji pomiędzy wszystkimi przedszkolakami.

Uczestnicy Dzieci w wieku 4-6 lat
Cele ogólne Trening kompetencji społecznych
Cele szczegółowe
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
  • trening wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • trening komunikacji
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
  • rozwijanie umiejętności korzystania z wyobraźni
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Flaga osady
  • chusta animacyjna
  • krzesełka (do budowy statku)
  • worki na śmieci
  • duże kartony
  • kredki, mazaki
  • odtwarzacz muzyczny
  • nagranie piosenki Dwaj Piraci Piegowaci
https://www.youtube.com/watch?v=q2-rDuVt6rI
Liczba uczestników Grupa przedszkolna

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 81% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 lipca 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy