scenariusz zajęć dla przedszkola

Karta pracy Jestem najlepszym przyjacielem dla swojego misia

Kto jest najlepszym przyjacielem Misia? Scenariusz zajęć dla przedszkolaków

Na światowy Dzień Pluszowego Misia proponuję prostą i wyrazistą historię dla przedszkolaków opowiedzianą przez samotnego misia, który nie chce być sam, szuka bliskiej osoby i znajduje ją w świecie dzieci. Bo nie tylko z racji wzrostu blisko dzieciom do wielu spraw, blisko do ziemi, więc dosłownie łatwo odnaleźć im to, co zgubione, postawione przez innych, blisko do prawdy, bo jest prostsza niż kłamstwa, blisko do wrażliwości, bo jest pierwotna i niewyuczona.

Uczestnicy Przedszkolacy. Scenariusz po modyfikacjach nadaje się do przeprowadzenia w każdej grupie. W najmłodszych grupach należy książkę opowiedzieć, a w starszych przeplatać czytanie – opowiadaniem. Można też zrobić tak, by opowiedzieć – przeczytać fragmenty książki na zajęciach, a potem całość przeczytać w porze relaksu, czy poobiedniej sjesty.
Cele ogólne Kształtowanie postaw prospołecznych, troszczenia się o innych, zainteresowania drugim
Cele szczegółowe Dziecko:
  • Słucha fragmentu książki Danuty Parlak „O Misiu, który szukał przyjaciela” wyd. Kinderkulka
  • Porównuje misie, wyszukuje różnice i podobieństwa w wyglądzie, wielkości, minie.
  • Odpowiada na pytanie, kim jest przyjaciel?
  • Przygotowuje dla swego misia zabawkę – składankę z origami, np. samolot, koszyczek.
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały
  • Książka Danuty Parlak „O Misiu, który szukał przyjaciela”
  • Miś przyniesiony z domu przez każde dziecko
  • Karta pracy: ramka na portrety dziecka z misiem, a pod ramką podpis: Jestem najlepszym przyjacielem dla swojego Misia (patrz: załącznik).
  • Papier do składania origami
Liczba uczestników Grupa przedszkolna
Trening kompetencji społecznych: Mali Pionierzy. Scenariusz zajęć dla grup przedszkolnych

Trening kompetencji społecznych: Mali Pionierzy. Scenariusz zajęć dla grup przedszkolnych

Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu jest niezwykle ważny dla procesu socjalizacji. Codziennie, niezależnie od tego, czy toczy się swobodna zabawa, czy zajęcia dydaktyczne, dziecko uczy się funkcjonować w grupie. Buduje własny zbiór narzędzi komunikacyjnych, które pomogą mu w przyszłości w różnych sytuacjach. Uczy się wyrażać własne zdanie, walczyć o uznanie swoich potrzeb, pracować w zespole. Już zwykła zabawa w dom wymaga umiejętności podziału ról i zadań i intensywnej współpracy. Naturalne jest to, że dzieci przedszkolne spędzają czas w mniejszych grupach, przebywając z tymi, do których czują największą sympatię. Warsztat ma za zadanie scalić całą grupę, pomóc w budowaniu sprawnej komunikacji pomiędzy wszystkimi przedszkolakami.

Uczestnicy Dzieci w wieku 4-6 lat
Cele ogólne Trening kompetencji społecznych
Cele szczegółowe
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
  • trening wyrażania własnych potrzeb
  • nauka identyfikowania i rozumienia potrzeb innych
  • trening komunikacji
  • budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
  • rozwijanie umiejętności korzystania z wyobraźni
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały
  • załącznik nr 1. Flaga osady
  • chusta animacyjna
  • krzesełka (do budowy statku)
  • worki na śmieci
  • duże kartony
  • kredki, mazaki
  • odtwarzacz muzyczny
  • nagranie piosenki Dwaj Piraci Piegowaci
https://www.youtube.com/watch?v=q2-rDuVt6rI
Liczba uczestników Grupa przedszkolna
Sprawdź inne serwisy