O szacunku dla pracy – to miejsce tworzymy wszyscy. Scenariusz profilaktyczny dla klas IV – VI

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 18 października 2022

Szkoła to duża społeczność. Tworzą ją nie tylko uczniowie, nauczyciele i rodzice, ale i szereg innych osób odpowiedzialnych za różne aspekty codzienności. Nie zawsze jednak uczniowie dostrzegają i szanują pracę woźnych, konserwatorów, kucharzy, pracowników administracyjnych i porządkowych. To, że ktoś wiele razy dziennie sprząta korytarze i toalety wydaje im się normą. Czasem dochodzi do przykrych zachowań ze strony uczniów. Wzmaga to frustrację osób, których praca nie jest szanowana. Celem scenariusza jest rozwijanie postawy otwartości, empatii i szacunku.

Uczestnicy uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Cel ogólny modelowanie rozwoju szacunku w środowisku szkolnym
Cele szczegółowe
  • niwelowanie zjawiska wykluczenia w środowisku szkolnym
  • kształtowanie postawy szacunku wobec innych, zwłaszcza niepedagogicznych pracowników szkoły
  • modelowanie postawy otwartości wobec drugiego człowieka
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkole
  • rozwój poczucia wspólnotowości
Potrzebne materiały Załącznik nr 1. Projekt Szkoły Marzeń Załącznik nr 2. długopisy, ołówki brystole mazaki kartki
Czas trwania 2x45 minut
Liczba uczestników 20 – 30 osób

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 października 2022

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy