Autor: Natalia Perek
Dodano: 18 października 2022
Szkoła to duża społeczność. Tworzą ją nie tylko uczniowie, nauczyciele i rodzice, ale i szereg innych osób odpowiedzialnych za różne aspekty codzienności. Nie zawsze jednak uczniowie dostrzegają i szanują pracę woźnych, konserwatorów, kucharzy, pracowników administracyjnych i porządkowych. To, że ktoś wiele razy dziennie sprząta korytarze i toalety wydaje im się normą. Czasem dochodzi do przykrych zachowań ze strony uczniów. Wzmaga to frustrację osób, których praca nie jest szanowana. Celem scenariusza jest rozwijanie postawy otwartości, empatii i szacunku.
Uczestnicy
|
uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
|
Cel ogólny
|
modelowanie rozwoju szacunku w środowisku szkolnym
|
Cele szczegółowe
|
- niwelowanie zjawiska wykluczenia w środowisku szkolnym
- kształtowanie postawy szacunku wobec innych, zwłaszcza niepedagogicznych pracowników szkoły
- modelowanie postawy otwartości wobec drugiego człowieka
- zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkole
- rozwój poczucia wspólnotowości
|
Potrzebne materiały
|
Załącznik nr 1. Projekt Szkoły Marzeń
Załącznik nr 2.
długopisy, ołówki
brystole
mazaki
kartki
|
Czas trwania
|
2x45 minut
|
Liczba uczestników
|
20 – 30 osób
|
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 18 października 2022
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.