Autor: Natalia Perek
Dodano: 3 października 2022
Czasami ból, którego nie widać, boli najbardziej. Czasami trudno znaleźć słowa, by opisać, co dzieje się w środku. Samookaleczenia to nie tylko rany na ciele – to często sposób, by na chwilę uciszyć chaos, który panuje w emocjach. To nie krzyk o uwagę, ale cichy sygnał, że coś jest nie do uniesienia. Dlatego właśnie ten warsztat jest tak ważny. Jego celem nie jest ocenianie, ale zrozumienie. Nie chodzi o pouczanie, lecz o wspólne szukanie lepszych dróg radzenia sobie. W bezpiecznej przestrzeni, wśród rówieśników, można spróbować nazwać to, co trudne. Posłuchać. Zrozumieć. I zobaczyć, że nie jest się samym.
Uczestnicy
|
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
|
Cele ogólne
|
profilaktyka zachowań ryzykownych: samouszkodzenia
|
Cele szczegółowe
|
- wsparcie uczniów w poszukiwaniu rozwiązań innych niż samookaleczenia
- rozwój umiejętności autoregulacji emocji: identyfikowania, nazywania, wyrażania uczuć
- wsparcie procesu komunikacji w grupie rówieśniczej
- wzmocnienie uczniów w zakresie kryzysowych interwencji rówieśniczych
- psychoedukacja w zakresie zachowań ryzykownych
- zapobieganie zachowaniom ryzykownym w grupie rówieśniczej
- budowanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w grupie
- rozwijanie empatii w grupie rówieśniczej
|
Potrzebne materiały
|
- Załącznik nr 1. Samouszkodzenia, a potrzeby
- długopisy, ołówki
- arkusze brystolu, mazaki
- kartki
- karteczki samoprzylepne
|
Czas trwania
|
2x45 minut
|
Liczba uczestników
|
20 – 30 osób
|
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:
Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
- Arkusz obserwacji dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu pod kątem traumy
- Check lista: Dostosowanie przestrzeni do potrzeb ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami na temat zachowań problemowych u dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Test przesiewowy – podejrzenie zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Prezentacja: Zachowania autoagresywne u ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
|
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 3 października 2022
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.