Zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu to temat, który budzi wiele pytań zarówno wśród nauczycieli, terapeutów, jak i rodziców. Jakie są ich przyczyny? Jak odróżnić zachowanie wynikające z potrzeby regulacji emocjonalnej od objawu głębszych trudności? Jakie strategie interwencyjne są najbardziej skuteczne? Na te i wiele innych pytań odpowiada ekspertka – Aleksandra Kubala-Kulpińska, pedagog, terapeuta pedagogiczny i psychotraumatolog, w webinarze dostępnym w Akademii ePedagogiki: Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Samouszkodzenia to objaw zaburzeń regulacji emocji, które niestety niezwykle często towarzyszą nastolatkom zmagającym się z depresją, zaburzeniami lękowymi lub adaptacyjnymi lub przeżywają innego rodzaju kryzys psychiczny. Praca nad wygaszeniem samookaleczeń to długotrwały proces terapeutyczny. Ogromnie ważne jest, by uczeń potrafił połączyć objaw z emocjami i sytuacjami, jakie go wywołują. Karty pracy mogą być pomocne w nauce samoobserwacji własnych przeżyć emocjonalnych i reakcji na nie.
Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!
Od kilku lat skala problem samookaleczeń wśród młodzieży w Polsce rośnie w piorunującym tempie. Obserwujemy silny kryzys zdrowia psychicznego i społecznego. Samookaleczenia wśród coraz młodszych nastolatków budzą silne emocje. W dorosłych rośnie lęk, bezradność, poczucie winy, żal, ale i złość. Wielu nauczycieli i rodziców po prostu nie wie, co robić. Dowiedz się, jak przeciwdziałać i jak reagować na zachowania autoagresywne wśród uczniów.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również: