Do MEN trafiła interpelacja w sprawie systemu pozyskiwania zaświadczeń o niekaralności przez rodziców uczestniczących w zajęciach szkolnych oraz będących opiekunami na wycieczkach szkolnych. Obecnie procedura trwa długo – rodzice sami muszą występować o takie zaświadczenia i oczekiwać na wydanie dokumentu. Może okazać się to zbyt czasochłonne. Sprawdź, jak MEN odpowiada na pytania o usprawnienie procesu wydawania informacji z KRK dla rodziców będących opiekunami podczas zajęć organizowanych przez szkołę.
W uzasadnieniu do projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół wskazano, którzy nauczyciele będą mieli kwalifikacje do nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna. Resort edukacji zakłada, że przedmiotu edukacja zdrowotna będą mogli nauczać nauczyciele posiadający kwalifikacje do nauczania przedmiotów: wychowanie do życia w rodzinie, biologia i wychowanie fizyczne oraz psychologowie . Sprawdź szczegóły.
Czy polski system edukacji czeka rewolucja? Jak ważną rolę w procesie zmian odgrywa zdolność samodzielnego uczenia się? Jak dyrektor i nauczyciele mogą wspierać uczniów w samodzielnej nauce? Dzisiaj jest to ważne również w kontekście zmian związanych z zadawaniem prac domowych. Wielu rodziców twierdzi, że zmiany te negatywnie wpływają na zdolność samodzielnego ucznia się ich dzieci. IBE zaprasza na bezpłatną konferencję "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?".
MEN otrzymało interpelację w sprawie nauczania religioznawstwa w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zdaniem jej autorki aktualnie w Polsce uczniowie przez cały okres edukacji szkolnej nie mają możliwości poznania różnorodności religijnej świata. MEN odpowiada na pytanie, czy uwzględni te treści w podstawie programowej.
Minister edukacji wspólnie z ministrem sportu powołali zespół do spraw przygotowania nowej podstawy programowej przedmiotu wychowanie fizyczne. O powołaniu zespołu, jego składzie oraz harmonogramie prac, poinformowała – podczas konferencji 12 listopada –minister Barbara Nowacka.
Kiedy trzeba wprowadzić w szkole racjonalne usprawnienia i jak to zrobić? W nowym darmowym poradniku IBE eksperci wyjaśniają w jaki sposób poszerzyć dostępność edukacji. Przedstawiono w nim racjonalne usprawnienia dla konkretnych typów potrzeb edukacyjnych, w tym niepełnosprawności.
Uczniowie z dyskalkulią skarżą się, że trudności w uczeniu się matematyki powodują, że nie uzyskują oni pozytywnego wyniku na egzaminie maturalnym. Rzecznik Praw Obywatelskich zapytał Centralną Komisję Egzaminacyjną jak osoby z dyskalkulią radzą sobie na maturze z matematyki. Poznaj odpowiedź i wnioski z odpowiedzi CKE.
Do MEN trafiła interpelacja w sprawie hejtu wobec dzieci i młodzieży w Polsce. Jest on szczególnie groźny ze względu na szeroki zasięg i prędkość rozprzestrzeniania się w przestrzeni cyfrowej. Problem eskaluje. Dlatego w interpelacji poselskiej zaapelowano do MEN o podjęcie pilnych działań w zakresie zapobiegania problemowi hejtu w szkołach oraz zadano konkretne pytania w tej sprawie. Poznaj stanowisko i odpowiedzi MEN.