
Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej to kolejny etap aktualnej reformy edukacji. Opracowano go na podstawie Profilu absolwenta i absolwentki szkoły podstawowej i przedszkola. Dokument ten wskazuje kluczowe wartości, kompetencje i obszary wiedzy potrzebne w życiu, pracy i dalszej edukacji.
Profil absolwenta i absolwentki:
Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej to kolejny etap prac po Profilu absolwenta i absolwentki szkoły podstawowej i przedszkola. Te dwa profile razem tworzą spójny obraz efektów kształcenia od najmłodszych lat aż po zakończenie edukacji szkolnej.
Nowy dokument opracowano na podstawie:
Publikacja Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej składa się z dwóch części:
1) teoretyczna – prezentuje miejsce Profilu we współczesnych paradygmatach dydaktycznych, analiza kompetencji rozwijanych w szkołach, prognozy przyszłego zapotrzebowania na kompetencje;
2) merytoryczna – prezentuje elementy Profilu takie jak: wartości, kompetencje, sprawczość oraz obszary wiedzy, które powinny kształtować pracę szkół ponadpodstawowych.