Sprawdź, jak MEN odpowiedziało na interpelację poselską w sprawie wprowadzenia pełnowymiarowych lekcji wychowania fizycznego w klasach I-III szkół podstawowych. Czy MEN rozważa taką zmianę? Czy nie zabraknie nauczycieli przygotowanych do prowadzenia zajęć WF-u z uczniami klas I–III szkół podstawowych?
Rzecznika Praw Dziecka zaapelowała do MEN o wsparcie dla specjalistów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami. RPD chce, by specjalistom pracującym z dziećmi z niepełnosprawnościami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, przysługiwał dodatek za specjalne warunki pracy.
Po zniesieniu przez MEN tzw. wstępnych deklaracji maturalnych, maturzysta, który podejdzie wiosną do egzaminu, będzie składał deklarację przystąpienia do matury tylko raz. Termin na złożenie deklaracji mija już 7 lutego. Będzie to decyzja ostateczna, bez możliwości zmiany.
Ośrodek Rozwoju Edukacji zachęca doradców metodycznych do korzystania ze strony internetowej projektu „Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”. Sprawdź, dlaczego warto odwiedzić stronę projektu.
W grudniu MEN podpisało umowę na realizację projektu, który ma na celu wspieranie nastolatków w kryzysach psychicznych. Mowa o pilotażowym programie wsparcia rówieśniczego w profilaktyce zdrowia psychicznego, który – zgodnie z zapowiedzią MEN – ma ruszyć w marcu 2024 r.
Kuratoria oświaty raportują coraz większe braki kadrowe w szkołach. Z analiz wynika, że nauczyciele odchodzą z zawodu m.in. ze względu na brak elastyczności w pracy. Sprawdź, jak MEN odpowiedziało na interpelację w sprawie elastyczności systemu pracy nauczycieli oraz niematerialnych czynników wpływających na atrakcyjność zawodu.
Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazało do placówek oświatowych Standardy postępowania dla nauczycieli i specjalistów, które dotyczą pracy z osobami w kryzysie samobójczym, po próbach samobójczych oraz w żałobie po stracie spowodowanej samobójstwem. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami.
Godzina dostępności nauczycieli, tzw. godzina czarnkowa została wprowadzona w 2022 roku. Miała to być 1 dodatkowa godzina w tygodniu, którą nauczyciel spędza w szkole i może ją przeznaczyć na konsultację z uczniami lub innymi nauczycielami. W praktyce, wielu pedagogów uważa ją za fikcję, która nie odpowiada na realne potrzeby. Sprawdź, jak MEN odpowiedziało na interpelację w sprawie likwidacji godzin dostępności nauczycieli.