
Od 1 stycznia 2026 r. nauczyciele mają otrzymywać wynagrodzenie także za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe, jeśli nie odbyły się one z przyczyn od nich niezależnych. Sejm pochyli się nad projektem nowelizacji Karty Nauczyciela, która ma odpowiedzieć na liczne postulaty środowiska oświatowego i doprecyzować zasady rozliczania godzin ponadwymiarowych. Sprawdź, jakie okoliczności zachowania prawa do wynagrodzenia nauczycieli za godziny ponadwymiarowe mają zawierać nowe przepisy i dowiedz się, czy nauczyciele dostaną wynagrodzenie wyrównujące za pierwsze półrocze roku 2025/2026.

Nowość w aplikacji mObywatel – mObywatel Junior, to bezpieczny i bezpłatny dostęp do cyfrowej legitymacji szkolnej. Usługa dostępna jest dla wszystkich uczniów, a kluczową rolę we wdrażaniu aplikacji odgrywają szkoły i rodzice uczniów.

Dnia 30 października 2025 r. w Dzienniku Ustaw ogłoszono rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z 24 października 2025 r. w sprawie szkolenia w oddziale przygotowania wojskowego. Sprawdź, co uregulowano w rozporządzeniu i jakie przepisy obowiązują od 31 października 2025 r.

Rzeczniczka Praw Dziecka wciąż otrzymuje wiadomości od rodziców uczniów zaniepokojonych skutkami zmian w zakresie finansowania edukacji domowej. RPD po raz kolejny skierowała do MEN pismo w tej sprawie. Sprawdź, czego dotyczy apel Rzeczniczki.

Czy wiesz, jak rozpoznać zaburzenia przetwarzania słuchowego, jak wspierać ucznia z Ukrainy w polskiej szkole albo jak skutecznie rozmawiać z roszczeniowymi rodzicami? Teraz możesz to sprawdzić w praktyce! W Akademii ePedagogiki pojawiła się nowa sekcja z quizami, które pozwolą Ci w kilka minut zweryfikować swoją wiedzę z najważniejszych tematów z zakresu pedagogiki, psychologii i prawa oświatowego.

W dniu 28 października 2025 r. ogłoszono tekst jednolity ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Oznacza to, że powołując się na przepisy ustawy o finansach publicznych, należy uwzględnić już nowy tekst jednolity.

Instytut Badań Edukacyjnych zbadał aktualny stan cyfryzacji polskich szkół. Analizie poddano takie elementy cyfrowej transformacji jak: dostępu do Wi-Fi, AI i laboratoriów STEM, wsparcie IT i szkolenia dla nauczycieli.