
Zachowania autoagresywne, w tym samouszkodzenia czy próby samobójcze zdarzają się nie tylko w czasie wolnym od zajęć – nierzadko mają miejsce w szkole. Zdarzenie tego rodzaju w żadnym wypadku nie może zostać zignorowane. Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące postępowania w sytuacji, gdy uczeń targnął się na swoje zdrowie lub życie w czasie zajęć organizowanych przez szkołę.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:
Zachowania autoagresywne u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
- Arkusz obserwacji dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu pod kątem traumy
- Check lista: Dostosowanie przestrzeni do potrzeb ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Kwestionariusz wywiadu z rodzicami na temat zachowań problemowych u dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Test przesiewowy – podejrzenie zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Prezentacja: Zachowania autoagresywne u ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie działania należy podjąć w przypadku stwierdzenia autoagresji u ucznia?
- Jakie są zasady współpracy z rodzicami i kiedy wymagana jest zgoda ucznia na zaangażowanie rodziny w proces wsparcia?
- Czy zachowania autoagresywne powinny wpływać na ocenę zachowania ucznia?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.