Wszędzie go pełno! – Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD

Danuta Pyrdoł

Autor: Danuta Pyrdoł

Dodano: 10 listopada 2022

Scenariusz może być wykorzystany na zebraniu z rodzicami lub na oddzielnym spotkaniu poświęconym ADHD. Warsztaty stwarzają okazję do nawiązania efektywnej współpracy z rodzicami i mogą przyczynić się do pozyskania w rodzicach sojuszników współdziałających w procesie wychowania ich dzieci.

Uczestnicy rodzice uczniów
Cele ogólne
  • usystematyzowanie wiedzy na temat zespołu ADHD
  • identyfikacja postaw wobec dziecka
  • nawiązanie pozytywnej relacji między rodzicami, zachęcenie do wymiany doświadczeń i współpracy
Cele szczegółowe, uczestnicy
  • dzielą się wiedzą dotyczącą funkcjonowania, zachowania dziecka z zespołem ADHD,
  • omawiają problemy, z którymi borykają się w związku z wychowaniem ich dziecka,
  • rozpoznają i identyfikują własne postawy, uczucia, emocje względem problemu i własnego dziecka,
  • wymieniają doświadczenia dotyczące opieki nad dzieckiem i sprawdzonych metod oddziaływania wychowawczego,
  • dzielą się pomysłami, poradami, szukają wspólnie pomysłów radzenia sobie z problemami
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały
  • trzy karty flipchart, na każdej jeden duży konturowy rysunek: chmura, słońce, dom,
  • małe karteczki z klejem lub taśmą klejącą,
  • nożyczki,
  • skopiowany dla każdego uczestnika materiał Rodzicu, nauczycielu mam ADHD, jak ze mną pracować?,
  • herbatniki, kawa, herbata, śmietanka do kawy, termosy, jednorazowe kubeczki
Liczba uczestników 12–15 osób
 

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 10 listopada 2022

Autor: Danuta Pyrdoł

Lider zmian MEN w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi mającymi problemy w uczeniu się oraz z doświadczeniem w aktywizacji zawodowej dorosłych i w pracy z uczniami dwujęzycznymi. Autorka projektów edukacyjnych i materiałów dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, Problem Based Learning, praw człowieka, antydyskryminacji.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy