Autor: Danuta Pyrdoł
Dodano: 10 listopada 2022
Scenariusz może być wykorzystany na zebraniu z rodzicami lub na oddzielnym spotkaniu poświęconym ADHD. Warsztaty stwarzają okazję do nawiązania efektywnej współpracy z rodzicami i mogą przyczynić się do pozyskania w rodzicach sojuszników współdziałających w procesie wychowania ich dzieci.
Uczestnicy
|
rodzice uczniów
|
Cele ogólne
|
- usystematyzowanie wiedzy na temat zespołu ADHD
- identyfikacja postaw wobec dziecka
- nawiązanie pozytywnej relacji między rodzicami, zachęcenie do wymiany doświadczeń i współpracy
|
Cele szczegółowe, uczestnicy
|
- dzielą się wiedzą dotyczącą funkcjonowania, zachowania dziecka z zespołem ADHD,
- omawiają problemy, z którymi borykają się w związku z wychowaniem ich dziecka,
- rozpoznają i identyfikują własne postawy, uczucia, emocje względem problemu i własnego dziecka,
- wymieniają doświadczenia dotyczące opieki nad dzieckiem i sprawdzonych metod oddziaływania wychowawczego,
- dzielą się pomysłami, poradami, szukają wspólnie pomysłów radzenia sobie z problemami
|
Czas trwania
|
90 minut
|
Potrzebne materiały
|
- trzy karty flipchart, na każdej jeden duży konturowy rysunek: chmura, słońce, dom,
- małe karteczki z klejem lub taśmą klejącą,
- nożyczki,
- skopiowany dla każdego uczestnika materiał Rodzicu, nauczycielu mam ADHD, jak ze mną pracować?,
- herbatniki, kawa, herbata, śmietanka do kawy, termosy, jednorazowe kubeczki
|
Liczba uczestników
|
12–15 osób
|
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 10 listopada 2022
Autor: Danuta Pyrdoł
Lider zmian MEN w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi mającymi problemy w uczeniu się oraz z doświadczeniem w aktywizacji zawodowej dorosłych i w pracy z uczniami dwujęzycznymi. Autorka projektów edukacyjnych i materiałów dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, Problem Based Learning, praw człowieka, antydyskryminacji.