Rozpoznania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej dokonuje lekarz psychiatra współpracujący z psychologiem. Diagnozy dokonuje się na podstawie wywiadu z opiekunami, rozmów z dzieckiem, badań psychologicznych oraz o dziecku sporządzonej w szkole. Z uwagi na to, że dziecko z ADHD napotyka na wiele trudności w szkole, specjaliści z poradni często udzielają wskazówek dla nauczycieli. Poznaj najczęstsze i najbardziej skuteczne wskazówki do pracy z dzieckiem z ADHD i dowiedz się, jak pomóc uczniowi w szkolnej codzienności.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej?
- Jak ADHD wpływa na funkcjonowanie dziecka w środowisku edukacyjnym?
- O czym powinni wiedzieć nauczyciele pracujący z diagnozą ADHD?
- W jaki sposób dostosować warunki nauki do potrzeb dzieci i młodzieży z ADHD?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Daria Kownacka
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. W trakcie czteroletniej specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie integracyjnym. Obecnie pracuje na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Łodzi.