Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Małgorzata Swędrowska

Autor: Małgorzata Swędrowska

Dodano: 17 lutego 2023

Na dzień 21 lutego przypada dzień kultywowania tożsamości narodowej. Święto bywa nazywane również Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego. Od najmłodszych lat można zaszczepić w dzieciach zadziwienie i zachwyt zamiast trudności i zawiłości na myśl o ortografii czy gramatyce. Jak to zrobić? Najprościej przez zabawę językową z wykorzystaniem świetnego tekstu literackiego, który jest dobrze napisany i dodatkowo okraszony nutą poczucia humoru i przewrotności.

Uczestnicy 8–10 latkowie, samodzielnie czytający 7-latkowie
Cele ogólne
  • uwrażliwienie na piękno języka ojczystego,
  • uświadomienie roli języka w kształtowaniu tożsamości narodowej.
Cele szczegółowe, uczeń
  • czyta wybrane wiersze i rozwiązuje zawiłości,
  • słucha wybranych utworów czytanych wrażeniowo
  • układa rymowanki językowe
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały M. Strzałkowska „Wiersze straszne, że aż strach” wyd. Media Rodzina, A. Frączek wiersze „Hę” oraz „Ogonek w ą” z „Elementarza w podskokach” wyd. CED, Kartki z wyrażeniem „dzień dobry” w kilku językach, np. chińskich, arabskim, wybranym europejskim, hinduskim, wybranym afrykańskim
Liczba uczestników Bez ograniczeń

Z okazji Dnia Języka Ojczystego warto sięgnąć także do ortograficznych kart pracy:

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 17 lutego 2023

Autor: Małgorzata Swędrowska

Od 19 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, trener PSPiA KLANZA, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy