Dzień Muzyki proponuję spędzić pod hasłem „Muzyka jest wszędzie”. Do realizacji scenariusza nie są potrzebne umiejętności gry na instrumencie czy wyjątkowo dobrego śpiewu. Zajęcia mają na celu uwrażliwienie dzieci na otaczające je dźwięki, obserwację otoczenia, a także odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką.
Uczestnicy
|
dzieci w wieku przedszkolnym (scenariusz został skonstruowany w taki sposób, aby zajęcia można było przeprowadzić w każdej grupie wiekowej)
|
Cele ogólne
|
- uwrażliwienie na muzykę i otaczające dźwięki,
- zdobywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych,
- rozwijanie kreatywności
|
Cele szczegółowe
|
Dziecko:
- swobodnie dzieli się posiadaną wiedzą
- poznaje nowe dźwięki i ich źródła
- bierze udział w zabawie rytmicznej
- zdobywa wiedzę na temat instrumentów
- tworzy własny instrument
- tworzy własny obraz
|
Potrzebne materiały
|
- załącznik nr 1. Instrumenty muzyczna
- załącznik nr 2. Ramka
|
Czas trwania
|
60 minut
|
Liczba uczestników
|
|
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Agata Staroń
Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia Uniwersytetu Łódzkiego. Łączy edukację z aspektem rozrywkowym realizując projekty jako animatorka kultury i czasu wolnego. Doświadczona jako psycholog szkolny. Prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży. Entuzjastka pedagogiki zabawy oraz metod bajkoterapii.