język polski

  Jesienne wyzwania ortograficzne – trening pisowni wyrazów z: h, ch, u, ó, rz, ż

Jesienne wyzwania ortograficzne – trening pisowni wyrazów z: h, ch, u, ó, rz, ż

  Tworzenie zdań, pisanie opowiadania. Zestaw kart pracy dla uczniów

Tworzenie zdań, pisanie opowiadania. Zestaw kart pracy dla uczniów

  Opisz obrazek. Wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętność konstruowania wypowiedzi

Opisz obrazek. Wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności konstruowania wypowiedzi

Obcokrajowiec w szkole organizacja nauczania dla ucznia niemówiącego po polsku

Sam w nowym otoczeniu – trudności ucznia przybywającego z zagranicy oraz sposoby ich pokonywania

Dzieci uchodźców, imigrantów oraz Polaków powracających do kraju w polskiej szkole mierzą się z szeregiem trudności adaptacyjnych. Sytuacja każdego ucznia może być inna, zwykle warunkuje ją stopień znajomości języka polskiego. O ile nie budzi wątpliwości konieczność zapewnienia im bezpłatnej nauki języka polskiego czy zorganizowania dodatkowych zajęć wyrównawczych, o tyle często zadawanym pytaniem jest to, jak pomóc im przezwyciężyć poczucie wyobcowania, niepewności i zagrożenia? W artykule omówiono najczęściej występujące trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem w innym kraju. Wskazano również, jakie działania skierowane do ucznia powinien podjąć dyrektor szkoły i jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie trudności adaptacyjne mogą pojawić się u ucznia przybywającego z zagranicy?
  • Jakie kroki powinna podjąć szkoła po przyjęciu ucznia zagranicznego?
  • Jakie informacje należy uzyskać podczas wywiadu z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia zagranicznego?
  • Jakie są zadania zespołu nauczycieli powołanego w celu wsparcia ucznia zagranicznego?
  • Jakie formy wsparcia językowego i wyrównywania różnic programowych są przewidziane dla uczniów przybywających z zagranicy?
  • Jakie rodzaje pomocy psychologiczno-pedagogicznej są udzielane w szkole uczniowi zagranicznemu?
  • Jakie są mocne strony i pozytywny wkład obcokrajowca w życie społeczności szkolnej?
Sprawdź inne serwisy