język polski

  Opisz obrazek. Wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętność konstruowania wypowiedzi

Opisz obrazek. Wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętność konstruowania wypowiedzi

Obcokrajowiec w szkole organizacja nauczania dla ucznia niemówiącego po polsku

Sam w nowym otoczeniu – trudności ucznia przybywającego z zagranicy oraz sposoby ich pokonywania

Dzieci uchodźców, imigrantów oraz Polaków powracających do kraju w polskiej szkole mierzą się z szeregiem trudności adaptacyjnych. Sytuacja każdego ucznia może być inna, zwykle warunkuje ją stopień znajomości języka polskiego. O ile nie budzi wątpliwości konieczność zapewnienia im bezpłatnej nauki języka polskiego czy zorganizowania dodatkowych zajęć wyrównawczych, o tyle często zadawanym pytaniem jest to, jak pomóc im przezwyciężyć poczucie wyobcowania, niepewności i zagrożenia? W artykule omówiono najczęściej występujące trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem w innym kraju. Wskazano również, jakie działania skierowane do ucznia powinien podjąć dyrektor szkoły i jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie trudności adaptacyjne mogą pojawić się u ucznia przybywającego z zagranicy?
  • Jakie kroki powinna podjąć szkoła po przyjęciu ucznia zagranicznego?
  • Jakie informacje należy uzyskać podczas wywiadu z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia zagranicznego?
  • Jakie są zadania zespołu nauczycieli powołanego w celu wsparcia ucznia zagranicznego?
  • Jakie formy wsparcia językowego i wyrównywania różnic programowych są przewidziane dla uczniów przybywających z zagranicy?
  • Jakie rodzaje pomocy psychologiczno-pedagogicznej są udzielane w szkole uczniowi zagranicznemu?
  • Jakie są mocne strony i pozytywny wkład obcokrajowca w życie społeczności szkolnej?
Sprawdź inne serwisy